Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
xc90volvocars.jpg
xc90volvocars.jpg (112.64 KiB) Visad 1992 gånger
när jag går in på hemsidan(Volvocars och väljer XC90 Recharge). dock ser jag inte "läs mer" utan 935&974tkr
går man sedan till XC60 Recharge får man "versioner" . standard vs black-edition. vilket man inte kan göra på XC90-sidan*
av Mr T
apersson850 skrev: Finns fortfarande bara bleknosade färger som mer ser ut som någon primer än "riktig" färg.
Njae, Denim blue finns ju fortfarande, och det får man väl ändå säga är en riktigt färg =) Dessutom snygg, framförallt till bright-temat, men även till dark-temat.

Sen tycker jag att Silver Dawn är en riktig snygg kombo med Dark-temat. Men jag har en sådan så jag är ju högst partisk :-D
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, skulle jag tvunget köpa en ny XC90 idag fick det bli den. Men jag tycker den är i ljusaste laget för att matcha blond klädsel, eller åtminstone beige.
Blond finns ju, men det verkar inte gå att få något annat är grå ask som kontrastinlägg? De kontrasterar knappt alls mot klädseln. Inte blir det ljust golv heller.
Dessutom hittar jag ingen skinnklädd ovansida på dörrar och instrumentbräda. Finns inte det heller längre?
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
av Mr T
Det håller jag med om. Min favoritkombo är dock den ljusa klädseln med en i övrigt mörk interiör. Det hade jag på min förra V70 och det fanns ett tag till XC90 men är väldigt ovanligt.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det verkar vara det som finns till XC90 nu också, om jag fattar bygg-bil sidan rätt. Min XC70 hade också svart golv och ratt men blond skinnklädsel. Men det ser ännu ljusare och mer inbjudande ut i den XC90 jag har nu, där det är blond som gäller överallt, utom ytterkanten på ratten och ovansidorna på instrumentbräda och dörrar. Samt mörkbrun träpanel som bryter av.
Nu köpte jag inte den ny utan fick ta den som den var, men jag tycker det blev trevligt.

Jag hittar inget om massage i stolarna eller partytricket med halvautomatisk fickparkering heller. Är det självklarheter nu eller har det försvunnit?
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, det verkar likadant som det man kan få idag. Så ser inte min från 2019 ut, men jag vet inte om den varianten kanske fanns då också.
av UnleashFusion
apersson850 skrev: tis 20 aug 2024, 13:59
Jag hittar inget om massage i stolarna eller partytricket med halvautomatisk fickparkering heller. Är det självklarheter nu eller har det försvunnit?
Massagefunktionen är "gratis" (som man får bocka i) under "ultra"-nivån samt finns innertak i nubucktextil. <Plus> går inte att kombinera med massage/eller du får inte ens välja det som "option" . oklart angående fickparkeringen
av Mr T
Massagefunktionen finns enbart i stolarna med ventilerat skinn.

Dessutom är baksätet inte längre perforerat så som det var tidigare. Tråkigt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Dragkontakt *Uppdaterad*

Jag var på verkstad i dag och skulle få[…]

Byta spridare

Går ju inte att jämföra glöd[…]

Multirem fladdrar (Slo Mo-video)