Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Kan man tänka sig gå ner rejält i storlek och även åka ren elbil kommer ju Volvo EX30 Cross Country framöver. Rätt "tuff" liten elbil. Men prislappen lär väl bli rätt häftig om man skall ha den 4-hjulsdriven dvs. twin engine såsom vanliga EX30 finns som alternativ med.
av Petke
Jag ser att man fortfarande kan köpa den i USA. V90 CC B6 AWD finns att bygga på amerikanska sidan. Det finns även en del tester på Youtube av 2025 års modell. Det är ju positivt. Men varför den är borttagen i Sverige är en gåta.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Ungefär som nya XC90, den verkar finnas med B5 i Tyskland men inte här hemma.
Användarvisningsbild
av apersson850
bem skrev:Jag föreställer mig de som köper bilar med högre markfrigång oftast har nytta av AWD för de kör troligen ibland på vägar där AWD verkligen behövs, kanske på vägen till sommarstugan och så där det kanske bitvis är lite sämre väg.
Jag är orienterare och när vi arrangerar tävlingar är det inte längre fråga om väg, utan åkrar och då med släpkärror bakom bilen. Kommer man ut på en tuvig, backig och blöt åker med närmare två ton på kroken kommer man ingen vart med bara framhjulsdrift. Dessutom är det för lite utrymme i en EX30 och dess släpvagnsvikt (max 1600 kg) är för låg.

Det var detta som var anledningen till att jag en gång köpte en XC70 och nu har en XC90.
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]