Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fisch
Tack så mycket bem. Det kommer nog bli några spontana turer både hit och dit. Bensinmotorn tänkte jag köra in också. Brukar köra ’motoman-metoden’.
Användarvisningsbild
av Fisch
Jag tror, men är inte säker, att bilen har någon form av enpedalskörning. I läge B motorbromsar bilen ganska kraftigt och jag behövde knappt använda bromsen i stadstrafik. Det var dock lite lurigt att veta när och hur mycket gaspedalen skulle släppas inför korsningar och rondeller för att det skulle gå mjukt och fint.
av SundanceKid
Läcker....! Det är en sån här jag väntar på. Är det en Pro? Vad har du mer valt till?

Gärna fler bilder.

Gott med elräckvidden på din bild.
av SundanceKid
Antar att du har B&W-stereon, den ska vara riktigt grym i Xc90:in. Tycker inte den är jättebra i V90 T8 R-design -2020
av Wsemme
Grattis :-)
Ser riktigt fin ut!
Du får återkomma när du har kört lite mer.
Vad är det för vinterdäck på?
Användarvisningsbild
av Fisch
Ja det är en R-design Pro edition. Detta paket erbjöd iprincip allt och långt över vad jag behövde och ville ha, jag brukar bara kryssa i det jag vill ha och varken mer eller mindre. Minns inte riktigt men det fanns nog inte så mycket mer tillval att göra, typ bränslevärmare och ventilerade säten? Hade massagefunktionen i kombination med ventilerade säten på min tidigare bil men det användes inte så mycket som jag då först trodde. I sommar kanske jag ångar mig, vi får se.

Har inte testat B&W ljudet än. Men det ska vara bra vad jag förstod så jag ska väl försöka ställa in detta. Det duger nog i alla fall bra för alla telefon- och teamsmöten :-).

Jag har dubbfria Michelin X-ice snow SUV på 20" fälgar. Jag prioriterar grepp på slaskiga och snömoddiga vägbanor och väljer därför däck som ska vara bra mot detta. Till sommaren kör vi 22" :-)
av Volvoeller
Nyfiken på hur den nya elektriska värmaren funkar via volvo on call.
Vad jag förstod på my23 ska bränslevarianten vara tillbaka enl konfiguratorn(visa funktioner).
av SundanceKid
Ventilerade säte och bränslevärmare gick inte välja till. Bränslevärmaren kan ju kvitta det har jag haft på så många nu så det känns modernt att få den nya värmepumpen.
Återkom gärna med fler bilder på bilen. Den kombon är Volvos snyggaste nånsin.
Ska bli skönt att steppa upp från v90 igen.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Fisch
Räckvidden är ca 50 km vid min blandade körning hittills. Skulle gissa att det hittills varit 60 % landsväg, 30 % stad och 10 % motorväg. Förbrukning blir då ca 3 kWh/mil.

Idag blir det en längre enkel resa på 14 mil landsväg.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 55

Det kommer inte upp nån felkod, har kollat d[…]

Uppdatering: Lagt tillbaka kontakten så den […]

Den grova slangen var ansluten. Var bara mellan in[…]

Tänkte jag uppdaterar med resultat av min &qu[…]