- mån 01 mar 2021, 08:51
#1432920
Det är ju inte så komplicerat när allt kommer omkring: kör slut på elen om du vill och kör sen på bensin tills du har möjlighet och vill ladda batteriet i igen igen, oftast nog hemma (eller för vissa på jobbet) misstänker jag.
Men det fina i kråksången med laddhybrid som kan ta sig ca. 50 km med lite sol och medvind i ryggen (många av Volvos laddhybrider) är ju att huvuddelen av, åtminstone mina resor, kan göras med ren eldrift och sen ladda hemma.
Så väldigt sällan jag åker mer än 50 km numera. Långresor är ganska få numer för mig också och tycks bli färre, speciellt i dessa tider. Sen får man ju ändå ha lite perspektiv att laddhybrider är en övergångsfas till ren eldrift av bilar. Men jag misstänker att laddhybrider kommer finnas på våra vägar rätt länge trots det.
Bo
Hemingway skrev: ↑mån 01 mar 2021, 08:30 ...Precis. Var sak har sin plats osv. För Er som kört laddhybrid ett tag är ju såna här Rookie eller oerfarna frågor som längre resor med laddhybrid nog rätt självklara misstänker jag.
Hela tanken med laddhybrid är ju att inte ladda på resa, så det är ju inte konstigt utan högst normalt.
...
Det är ju inte så komplicerat när allt kommer omkring: kör slut på elen om du vill och kör sen på bensin tills du har möjlighet och vill ladda batteriet i igen igen, oftast nog hemma (eller för vissa på jobbet) misstänker jag.
Men det fina i kråksången med laddhybrid som kan ta sig ca. 50 km med lite sol och medvind i ryggen (många av Volvos laddhybrider) är ju att huvuddelen av, åtminstone mina resor, kan göras med ren eldrift och sen ladda hemma.
Så väldigt sällan jag åker mer än 50 km numera. Långresor är ganska få numer för mig också och tycks bli färre, speciellt i dessa tider. Sen får man ju ändå ha lite perspektiv att laddhybrider är en övergångsfas till ren eldrift av bilar. Men jag misstänker att laddhybrider kommer finnas på våra vägar rätt länge trots det.
Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.