Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

In med offertförfrågningarna bara så du kan lägga order...man kan alltid ändra sig senare, tom motor! :)
Jag beställde en V90CC för en månad sen och kan ändra saker i ytterligare en månad.
Var från början inne på en beggad och satt väl och letade rätt bil i flera månader men hittade aldrig nån som stämde till 100% så det blev ny med allt det jag vill ha (och lite till...) på.
Precis som du så tänker jag mig ha bilen länge så bättre då att man är helt nöjd och inte riskerar att man ångrar sig för att man var dumsnål.
Erbjudande på just B4 AWD Diesel gjorde att jag slapp fundera över Diesel eller Bensin.
Skickade in offertförfrågan till 3st handlare för några timmar sedan :)
Valde B4 dieseln för tillfället. Bytte till den bruna klädseln till den bruna lacken, verkar snyggt :)
Kanske ändrar och tar bort 4 Zons sedan.

Under veckan åker jag till lokala säljaren å ser vad han är intresserad av att göra.

Fråga: Går det att få ner låneräntan eller är dom stenhårda på standard vid 4.7?

poscarjr skrev:In med offertförfrågningarna bara så du kan lägga order...man kan alltid ändra sig senare, tom motor! :)
Jag beställde en V90CC för en månad sen och kan ändra saker i ytterligare en månad.
Var från början inne på en beggad och satt väl och letade rätt bil i flera månader men hittade aldrig nån som stämde till 100% så det blev ny med allt det jag vill ha (och lite till...) på.
Precis som du så tänker jag mig ha bilen länge så bättre då att man är helt nöjd och inte riskerar att man ångrar sig för att man var dumsnål.
Erbjudande på just B4 AWD Diesel gjorde att jag slapp fundera över Diesel eller Bensin.

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

timebandit skrev:Skickade in offertförfrågan till 3st handlare för några timmar sedan :)
Valde B4 dieseln för tillfället. Bytte till den bruna klädseln till den bruna lacken, verkar snyggt :)
Kanske ändrar och tar bort 4 Zons sedan.

Under veckan åker jag till lokala säljaren å ser vad han är intresserad av att göra.

Fråga: Går det att få ner låneräntan eller är dom stenhårda på standard vid 4.7?

poscarjr skrev:In med offertförfrågningarna bara så du kan lägga order...man kan alltid ändra sig senare, tom motor! :)

Skickat från min KB2003 via Tapatalk
Fick ner min ränta till 2.95.

Så går gör det även om det kan va mycket knepigt

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Xanthopteryx skrev: sön 08 nov 2020, 16:06 Vid långresa kommer jag över 100 mil utan att tanka. 120 mil om jag skall gå ner på ångorna närmare bestämt. :-p

V90 D4 AWD
OK, men vad vinner du på det?
Tycker inte heller att det spelar ngn roll vilken tank man har. Min V90CC drar ca 8l/100 km och tanken räcker ca 700 km. Jag brukar stanna, vila, och fika ändå efter ca 40 mil så vad är problemmet att tanka.
Freddy100 skrev: sön 08 nov 2020, 19:55
Xanthopteryx skrev: sön 08 nov 2020, 16:06 Vid långresa kommer jag över 100 mil utan att tanka. 120 mil om jag skall gå ner på ångorna närmare bestämt. :-p

V90 D4 AWD
OK, men vad vinner du på det?
Tycker inte heller att det spelar ngn roll vilken tank man har. Min V90CC drar ca 8l/100 km och tanken räcker ca 700 km. Jag brukar stanna, vila, och fika ändå efter ca 40 mil så vad är problemmet att tanka
Alla värdesätter olika saker med sina bilar, bara att acceptera det, men du behöver inte älska det.
För dig är allt som du inte gillar helt oviktigt och orelevant, det har du förmedlat tidigare med spydiga inlägg.
Det var just min poäng - det är liksom inget större problem. Dagens ilandsproblem kan man se det som.
Jag kommer långt (jäkligt mycket längre än vilken svindyr batteribil som helst typ), och det går skitfort att tanka (tar man det lugnt så blir det fem minuters paus i livet). Det är inte heller krångligt - mackar finns ju lite varstans i dag trots allt (ja, jag vet att vissa har långt till en mack men majoriteten har ju faktiskt inge astronomiska avstånd till en mack).
Med dåligt körmönster kommer jag ner i 700-800 km och även det är helt tillfylles. Bilen har ungefär lika stor tank som den Mazda 6 jag hade innan men drar 0,1 mindre per mil så det blev ju liksom bättre än mot tidigare dessutom.
Har också valt Maroon Brown men i mitt fall till ljus bil (Birch Light). Bra val. Tror det blir kanon.
Xanthopteryx skrev: sön 08 nov 2020, 20:49 Det var just min poäng - det är liksom inget större problem. Dagens ilandsproblem kan man se det som.
Jag kommer långt (jäkligt mycket längre än vilken svindyr batteribil som helst typ), och det går skitfort att tanka (tar man det lugnt så blir det fem minuters paus i livet). Det är inte heller krångligt - mackar finns ju lite varstans i dag trots allt (ja, jag vet att vissa har långt till en mack men majoriteten har ju faktiskt inge astronomiska avstånd till en mack).
Med dåligt körmönster kommer jag ner i 700-800 km och även det är helt tillfylles. Bilen har ungefär lika stor tank som den Mazda 6 jag hade innan men drar 0,1 mindre per mil så det blev ju liksom bättre än mot tidigare dessutom.
Precis !
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet o[…]

Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]

Åtdragning vattenpump B230E