Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
GATUPLAN skrev:
AndS skrev: fre 12 apr 2019, 06:25 Tja, det svaret kan du bara själv svara på, dvs behöver du mera effekt? Har du nytta av den utifrån vilken trafikmiljö du mestadels kör i?
Enklast är väl att köra bilen ett tag och sedan se om du är nöjd, ytterst få nyttjar den extra effekten påstår jag med klassificerad gissning.
Har själv kört Polestar tidigare i diesel och har idag inget extra, det blir lite av nyhetens behag men nyttan blir kortvarig mest för att det var lite roligt i början dvs nyttan var försumbar.
Tja som sagt kört V8 i 10 år så jag vet inte. Det var någon som sagt att man upplever Polestar bättre på ngt sätt än BSR , sedan kan man tycka att 47hk ska ge BSR också en fördel.
Men om man kan jämföra dessa två?
Att du åkt V8 i 10 år säger egentligen ingenting. Du kommer uppleva bilen som piggare med BSR men det betyder ej att den är snabbare. Prova polestar och se vad du tycker, jag tycker den skjuter på riktigt bra för att vara så tung bil och ser ej hur man kan få en bättre kurva på en diesel.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
stevvee skrev: fre 12 apr 2019, 17:32
GATUPLAN skrev:
AndS skrev: fre 12 apr 2019, 06:25 Tja, det svaret kan du bara själv svara på, dvs behöver du mera effekt? Har du nytta av den utifrån vilken trafikmiljö du mestadels kör i?
Enklast är väl att köra bilen ett tag och sedan se om du är nöjd, ytterst få nyttjar den extra effekten påstår jag med klassificerad gissning.
Har själv kört Polestar tidigare i diesel och har idag inget extra, det blir lite av nyhetens behag men nyttan blir kortvarig mest för att det var lite roligt i början dvs nyttan var försumbar.
Tja som sagt kört V8 i 10 år så jag vet inte. Det var någon som sagt att man upplever Polestar bättre på ngt sätt än BSR , sedan kan man tycka att 47hk ska ge BSR också en fördel.
Men om man kan jämföra dessa två?
Att du åkt V8 i 10 år säger egentligen ingenting. Du kommer uppleva bilen som piggare med BSR men det betyder ej att den är snabbare. Prova polestar och se vad du tycker, jag tycker den skjuter på riktigt bra för att vara så tung bil och ser ej hur man kan få en bättre kurva på en diesel.
Ok tack det är ungefär så jag planerar
Men ändå roligt att veta skillnaden speciellt om någon kört både och.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
AndS skrev: fre 12 apr 2019, 17:01 Du kan ju begära intyg för installation som används vid typbesiktning och är den ombesiktad ser du det i bilhandlingarna.
Det finns ett intyg på Polestar.
Fast Bilia i Malmö hittar inga uppgifter om optimering alls. Andra Bilia där bilen är köpt hittar inget heller, men de ser att det finns ett intyg.
Jag får reda ut det när jag fått bilen.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Ilduce77 skrev: sön 14 apr 2019, 01:14 Har du slagit på regnumret i transportstyrelsens app? Där kan du se om motorn är modifierad.

I alla fall om de besiktigade den efter Polestarmodifieringen. 👍🏻
Tack
Jag har laddat appen nu men ser inte detta
Var skulle det stå?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
GATUPLAN skrev: sön 14 apr 2019, 05:53
Ilduce77 skrev: sön 14 apr 2019, 01:14 Har du slagit på regnumret i transportstyrelsens app? Där kan du se om motorn är modifierad.

I alla fall om de besiktigade den efter Polestarmodifieringen. 👍🏻
Tack
Jag har laddat appen nu men ser inte detta
Var skulle det stå?
Du behöver ingen app. Det står direkt på transportstyrelsens hemsida under tekniska data. Där står effekten tex.

Och under tillägg står det:

Textkod
T31B MOTORN ÄNDRAD
Övrigt
MOTOREFFEKT HÖJD MED UPPGRADERING AV MOTORMJUKVARA.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Precis..

I appen:
Under "Tekniska data" och sedan under "Tilläggsinformation"

Där står det om motorn är ändrad. Står det inget, så har de inte besiktigat bilen med Polestar.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Ilduce77 skrev: ons 17 apr 2019, 11:17 Precis..

I appen:
Under "Tekniska data" och sedan under "Tilläggsinformation"

Där står det om motorn är ändrad. Står det inget, så har de inte besiktigat bilen med Polestar.
Nej jag kan inte hitta något där.
Vad innebär det för mig om de inte besiktigat bilen med Polestar?
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]