Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Finns väl förhoppning att skillnaden blir lite större efter ett tag. Brukar ju komma erbjudanden rätt snabbt.

När det gäller jämförelsen med T5 ber jag inte riktigt hur skillnaderna i utrustningsnivå i basmodellen skiljer sig. När jag köpte min hybrid var det rätt stor skillnad på vad man fick med i hybriden från start.
känns skumt utav Volvo att visa upp en T6 TE just nu då man har enorma leveranstider på T8 TE. Är väll mest for show misstänker jag. Hade velat ta en T6 TE men med tanke på T8 TE leveranstid fick det bli en sån för har inte tid att vänta längre.
Med tanke på leveranstiderna på alla sina hybrider (plus att de kan sälja dem för bra pengar) så antar jag att det är högsta fokus att öka upp produktionen på alla tillgängliga sätt. Både kortsiktiga, medel och långsiktiga projekt/aktiviteter för att öka produktionen borde de arbeta med nu.
Hemingway skrev:Med tanke på leveranstiderna på alla sina hybrider (plus att de kan sälja dem för bra pengar) så antar jag att det är högsta fokus att öka upp produktionen på alla tillgängliga sätt. Både kortsiktiga, medel och långsiktiga projekt/aktiviteter för att öka produktionen borde de arbeta med nu.

Med tanke på att alla märken har problem med leveranstid hybrid (och jag antar att det kanske är samma liknande leverantör med samma liknande problem så hänger det nog inte på Volvo.

Hört rykten om passat Gte 1 års lev tid ! Jag tycker jag får vänta länge på min T8

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Läste någonstans om att avtalen om leveranser av bl.a batterier förhandlas årsvis och att det finns en förhoppning om att man får igång lite bättre produktionstakt efter årsskiftet då nya avtal bättre kan matcha den ökande efterfrågan. Under 2019 skulle väl också batterifabriken i Torslanda komma igång med första produktionerna.
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]