- tis 12 sep 2017, 00:27
Tråden spårade ur lite men trots gärna fler kommentarer på OP om de finns :)
Moderator: Moderatorer
Flajjan skrev:Märkligt uttalande, att Volvo V90 skulle ha vida överlägsen kvalitets och materialkänsla mot en Tesla.Synd att du inte är nöjd med din V90, men sånt händer. Har inte en enda repa i min efter 1200 mil, och då har jag den ljusa inredning, samt det lite finare/ känsligare skinnet. Sen att den drar mer än deklarerat ( jag snittar 0,85 - 0,90 ) är väl ingen förvånad över, litar någon verkligen på de siffrorna? Naivt om man gör det.
V90 må vara "snygg och nytänkande" för Volvo, men materialkvaliten är ju urusel, ska bli spännade att se en V90 efter 10,000 mil, tror inte dom kommer att vara hälften lika trevliga som en V70 eller för all del, Mercedes, Audi, BMW ser ut efter 10,000 mil.
Min V90CC har gått 1300 mil och jag är en ganska pedantisk och petig person, men fasen vad mycket repor och skit det är på inredningen. Mina tidigare XC70 var inte i närheten av detta efter bra många fler mil.
Hade Tesla S varit mindre dyr hade jag köpt en framför en Volvo alla dagar i veckan. Helt rätt tänk!
Eftersom T5 är mer eller mindre samma motor som T8 (T6 med batteri) så är jag MYCKET tveksam till deras förbrukningssiffror på T8, med tanke på att min T5 drar 45% MER än vad som är deklarerat, när jag kör väldigt mjukt. Såfort jag gasar på lite (händer inte så mycket med farten) men satan vad förbrukningen ökar.
Skall man ha en bil med miljötänk så skall man ur mina ögon inte köpa en Volvo.
BMW 530e är en mycket mer intressant bil som hybrid, mjukare stolar och bättre materialkänsla, större bagaeutrymme, Laddhybrid.
BiTu skrev:Och du, 0-100 under 7 sekunder, då "händer" det faktiskt något när man gasar enligt mig. :DFlajjan skrev:Märkligt uttalande, att Volvo V90 skulle ha vida överlägsen kvalitets och materialkänsla mot en Tesla.Synd att du inte är nöjd med din V90, men sånt händer. Har inte en enda repa i min efter 1200 mil, och då har jag den ljusa inredning, samt det lite finare/ känsligare skinnet. Sen att den drar mer än deklarerat ( jag snittar 0,85 - 0,90 ) är väl ingen förvånad över, litar någon verkligen på de siffrorna? Naivt om man gör det.
V90 må vara "snygg och nytänkande" för Volvo, men materialkvaliten är ju urusel, ska bli spännade att se en V90 efter 10,000 mil, tror inte dom kommer att vara hälften lika trevliga som en V70 eller för all del, Mercedes, Audi, BMW ser ut efter 10,000 mil.
Min V90CC har gått 1300 mil och jag är en ganska pedantisk och petig person, men fasen vad mycket repor och skit det är på inredningen. Mina tidigare XC70 var inte i närheten av detta efter bra många fler mil.
Hade Tesla S varit mindre dyr hade jag köpt en framför en Volvo alla dagar i veckan. Helt rätt tänk!
Eftersom T5 är mer eller mindre samma motor som T8 (T6 med batteri) så är jag MYCKET tveksam till deras förbrukningssiffror på T8, med tanke på att min T5 drar 45% MER än vad som är deklarerat, när jag kör väldigt mjukt. Såfort jag gasar på lite (händer inte så mycket med farten) men satan vad förbrukningen ökar.
BMW 530e är en mycket mer intressant bil som hybrid, mjukare stolar och bättre materialkänsla, större bagaeutrymme, Laddhybrid.
Att materialkvaliteten skulle vara urusel låter ju bara dumt, men visst vi får se efter några tusen mil till. Däremot den upplevda kvaliten är hästlängder före Tesla, det kan inte ens den mest inbitna Tesla-fanatiker argumentera mot.
Är absolut ingen Volvo-fanboy, har aldrig ägt en Volvo förrän nu, men vill dela mina erfarenheter som tydligen inte är så "katastrofala" som många vill hoppas.
Flajjan skrev:Märkligt uttalande, att Volvo V90 skulle ha vida överlägsen kvalitets och materialkänsla mot en Tesla.Varför har du kvar din V90?
perhall skrev: Tesla har märkliga attityder. Om nån krockar får man skylla sig själv för man har ju klickat på en disclaimer.Måste bara fråga hur du menar? Finns väl inga andra biltillverkare som ansvarar för om man krockar? Då får man använda försäkringen/vagnskadegarantin.
Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]