Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flajjan
Nja, kan inte riktigt hålla med.
Ungarna har fått flera tillsägelser att man inte går på tröskeln, i jämförelse så var den gamla bilen inte alls lika sliten och den hade jag kört med i 3 år och 10,000 mil. Den var inte i närheten lika sliten.

Nyckeln har mestadels legat i en ensam ficka, har täffat flera som har XC90 och deras nycklar ser ut som kriget.
Att man måste städa bil är en sak, men att mattan inte sens täcker golvet känns inte så premium.

Idag började det skramla fruktansvärt under ratten, det är en sak jag inte varit med om i någon bil tidigare, bilen ska in till veckan, listan är lång med åtgärdspunkter.

Hur som så behöver jag inte fundera så mycket mer på kvalitetskänslan på V90CC, jag blir av med skiten och ska hitta något annat att frakta runt migsjälv i.
Användarvisningsbild
av sony
Alla bilmärke kan drabas av allt du har skrivit. Det som är viktigst i det här är att du får hjälp och att allting blir fixat.
Användarvisningsbild
av EjS
När min Toyota Avensis 2.2D hade gått 158.000 km sket motorn sig. Det var i 2013. Bilen hade aldrig servats på Toyota verkstad och jag kunde inte ens redogöra för servicehistoriken.
Efter lite diskussion med verkstadschefen på Toyota och jag hade lovat att använda Toyota verkstäder för service i al framtid fick jag gratis en ny motor på garanti. Bilen var 7 år gammal.
Det var premium och jag skiter i nycklar, lack, läderbräda osv.
Präcis där blev jag behandlat som premium kund.
Lite annat som när jag skulle betala 3.000 dkk för en ny turbopackning på min XC60 D5 2 dagar efter garantin löpte ut (felet hände under garantiperioden).

Sent from my iPhone using Tapatalk
av kmi
Kommer så utroligt meget an på værkstedet.
Jeg har oplevet at en fejl (oljud) der opstod precis inden garantien løb ud, men som man ikke kunne finde årsagen til.
Blev udbedret 6 måneder senere, da det var noteret i servicelog'en, gratis.
av Flajjan
Jämförelsen Volvo - Kia känns ju inte så rättvis, Volvon är dubbelt så dyr.
Då kan man jämföra Volvo - Bentley, det blir inte heller relevant.

Många är jättenöjda med sina V90 - grattis, kul för er.

Själv tycker jag inte att bilen lever upp till sitt arv eller den premium vara man försöker eftersträva. Fint, absolut, men det känns inte hållbart. Materialkvaliteten är inte vad den borde vara. Inte heller slutkontrollen - med tanke på sneda dörrar och annat.
Att man sedan inte har backar upp med en verkstad som fungerar är inte heller det speciellt premium. 2 månader har jag väntat på att få lämna in bilen. Numera låter den som en marackas, eller ett gäng plåtskruvar i en plåtlåda när man kör - hörselkåpor på för att inte bli helt knäpp i huvet.
Skickat film på ljudet till ansvarig på min lokala volvobutik, med frågan har du en lånebil? Öööh, vad är det som låter? Ööööh, du får nog boka tid i verkstaden.. Tack du.. Inte heller bemötandet är speciellt premium i mina ögon.
av Flajjan
Jämförelsen Volvo - Kia känns ju inte så rättvis, Volvon är dubbelt så dyr.

Själv tycker jag inte att bilen lever upp till sitt arv eller den premium vara man försöker eftersträva. Fint, absolut, men det känns inte hållbart. Materialkvaliteten är inte vad den borde vara. Inte heller slutkontrollen - med tanke på sneda dörrar och annat.
Att man sedan inte har backar upp med en verkstad som fungerar är inte heller det speciellt premium. 2 månader har jag väntat på att få lämna in bilen. Numera låter den som en marackas, eller ett gäng plåtskruvar i en plåtlåda när man kör - hörselkåpor på för att inte bli helt knäpp i huvet.
Skickat film på ljudet till ansvarig på min lokala volvobutik, med frågan har du en lånebil? Öööh, vad är det som låter? Ööööh, du får nog boka tid i verkstaden.. Tack du.. Inte heller bemötandet är speciellt premium i mina ögon.
Användarvisningsbild
av Wibe
Flajjan skrev:Jämförelsen Volvo - Kia känns ju inte så rättvis, Volvon är dubbelt så dyr.

Låter ju inget kul. Förstår att du är missnöjd. Självklart skall ingen premiumbil vara så inte heller bemötandet. Bilen är en sak men ÅF en annan. Jag är nöjd med min ÅF som alltid ställt upp på min föregående V70 om det varit något. Idag V90 T5 som jag anser vara en helt annan bil än V70:n. Till det bättre så för mig är det premium. Hoppas det löser sig på bästa sätt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av AndS
Flajjan är nog inte så "objektiv" utan har hamnat i en situation där han letar efter "fel", så ta vad som skrivs med en nypa salt :wink:
Har läst inläggen i flera trådar och vår V90CC som hämtades ut i februari bara rullar på utan problem, endast inne för kontroll och byte av skruvar i krockgardinerna.
Användarvisningsbild
av TommyP86
AndS skrev:Flajjan är nog inte så "objektiv" utan har hamnat i en situation där han letar efter "fel", så ta vad som skrivs med en nypa salt :wink:
Har läst inläggen i flera trådar och vår V90CC som hämtades ut i februari bara rullar på utan problem, endast inne för kontroll och byte av skruvar i krockgardinerna.
Man kan ans en viss negativitet ja. Ungefär som en vän som köpte en M550d ny. Han körde totalt under hela leasingperioden med den ca 4 månader. Resten av tiden stod den på verkstad, och ändå var den lika trasig som dag ett. Den var betydligt dyrare än en sketen v90cc också för den delen. Värdelös kundbehandling, huvudet i sanden och samma fel gång efter gång. Måndagsex, trodde vi. Ända tills nästa vän köpte en vanlig 530d xDrive och alla felen kom som i repris.
Gräset är inte grönare på andra sidan.
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]