- tis 04 apr 2017, 12:47
Jag tycker också att PA fungerar dåligt på 2+1 väg. Den brukar studsa mellan linjerna när det går från en- till två-filigt eller från två- till en-filigt. PA funkar bra på motorväg och i kö-körning men det verkar som att den reagerar tidigare för när man kommer i kapp en personbil jämfört med en lastbil. Jag gillar att hålla jämn hastighet och lite längre lucka till framförvarande för att sedan krympa luckan och gå ut i omkörning men det körsättet är svårt att få till med PA eftersom den är programmerad att bromsa för framförvarande (vilket jag kan förstå) men jag upplever körningen som ryckig med PA alt så sätter jag foten på gaspedalen, då styr den fortfarande men ACC är förbikopplad.
Jag tycker också att PA har en förmåga att ligga långt åt höger när man kör om så man sitter och håller emot i ratten
En sammanfattning blir att jag tycker inte att det är så avslappnande som reklamen vill göra gällande. Det krävs en del utveckling ännu innan det funkar riktigt bra.
Jag tycker också att PA har en förmåga att ligga långt åt höger när man kör om så man sitter och håller emot i ratten
En sammanfattning blir att jag tycker inte att det är så avslappnande som reklamen vill göra gällande. Det krävs en del utveckling ännu innan det funkar riktigt bra.