Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Alla på mitt företag måste hålla bilen i gott skick, både utvändigt och invändigt.
Det är en förlängning av kontoret och ska behandlas på samma sätt. Vi tar hand om vårt kontor, bil och kund allt går ihop.
Om en skada uppstår ska den tas om hand det blir trevligare för alla.

Sen finns det en fördel när det kommer till den här typen av fel.
Vår ÅF vet att vi byter bilar ofta och det blir ett antal varje år. Vi hämtar inte ut en bil som har fel, har dom någon invändning och vägrar gå tillmötes tar vi ut bilen i alla fall och byter bilfirma i fortsättningen. det kan vara därför vi aldrig haft något problem med att få våra bilar i det skick man förväntar sig.

Givetvis ska detta gälla alla, privat som företag men för tillfället har bilhandlarna sin bästa tidpunkt...
av AndS
För att lugna er som är oroliga. Vår CC har perfekt passform och inget felar, hur dörrarna med lister tätar, springor, jämn yta mot kringkarosseri. Finns inte en miss, så bevisligen går det att tillverka bilar med passform och det tycker jag att en kund med bil för 400-800" kan kräva.
av rrc54135
AndS skrev:För att lugna er som är oroliga. Vår CC har perfekt passform och inget felar, hur dörrarna med lister tätar, springor, jämn yta mot kringkarosseri. Finns inte en miss, så bevisligen går det att tillverka bilar med passform och det tycker jag att en kund med bil för 400-800" kan kräva.
Hämtade vår V90 CC i onsdags och jag kan också lugna er oroliga :)
Hittar inga fel i passform och jag har verkligen granskat.
Så, var inte oroliga gott folk
av Mike68
Då har min varit inne andra gången för justering av dörr och nu ser det bra ut.
Lånebilen var betydligt sämre.

De fixade även strålkastarspolaren som fastnade i utfällt läge.

Ca 5h la de på dörren och ca 2-3h på strålkastarspolaren.
Användarvisningsbild
av SebSE
Mike68 skrev:Då har min varit inne andra gången för justering av dörr och nu ser det bra ut.
Lånebilen var betydligt sämre.

De fixade även strålkastarspolaren som fastnade i utfällt läge.

Ca 5h la de på dörren och ca 2-3h på strålkastarspolaren.
Har du n¨ågon bild nu när det är klar? Jag tror vi är flera nyfikna :)
av plamek
Blev också nervös och var ner till handlaren för att titta på några V90. En vit snikmodell såg helt ok ut, den hade jag godkänt utan tvekan, men tre bilar med lite mera utrustning (med kromlister) såg inte bra ut. Olika höjd på dörrarna, både i höjdled och djupled. Okej passning på motorhuven uppe vid vindrutan, men längst fram vid framskärmarna glipa på ena sidan men ingen glipa överhuvudtaget på andra sidan. Bakluckan satt markant åt ena sidan på en av bilarna också. Jag sade halvt på skämt och halvt på allvar att min bil (en CC dock) kommer jag inte att godkänna om den ser likadan ut. Det blev en tryckt stämning efter det, ångrar att jag sade det i efterhand...

Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]

Huvvajer

Ingen aning men om man letar upp delen i sprä[…]