Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

barcusmrandt skrev:Jag vet inte hur de bestämmer köplats - jag beställde en t8 förra veckan med leverans v.28 (väntar dock på att få detta bekräftat idag). Egentligen skulle leverans varit nån gång jan/feb 2018, men han hittade en avbokning eller likanande, och "paxade" den till mig. Jag är naturligtvis glad för det :) En som beställde en t8 3 dagar efter mig har leverans i mars 2018!
Ett års leverans på T8 ??? Vad händer?
Beställde min T8-R den 5/1 och fick den 10/2 leveransbesked: vecka 29 2017.
Ingen uppdatering av beräknad leveransvecka sedan dess.
mgmannen skrev:Jag har fått preliminärt datum för leverans 17 maj...beställde 6 december...
Hur kan du få en MY18 levererad v.20? Är det inte då de börjar produceras..?
fjohan82 skrev:
mgmannen skrev:Jag har fått preliminärt datum för leverans 17 maj...beställde 6 december...
Så är det, tillverkningen av MY18 startar v.20 så alla leveranser till kund innan v.21-22 bör rimligen vara de sista MY17 bilarna.
pianoman74 skrev:Börjar alla My18 att produceras v 20 på alla modeller eller de är olika från modell till modell??
Torslandaverken, Göteborg börjar sin MY18 produktion v.20
Hur det ser ut på andra fabriker vet jag inte.
fjohan82 skrev:
Det är en MY2018 jag kommer få...leverans preliminärt 17 maj...vet inte om de menade leverans till bilfirman eller till mig...min säljare är lite oklar på den punkten...men jag är nöjd med svaret...tidigare var det "inget planerat". Enligt min säljare är alla leveransveckor på MY2018 gissningar...först efter påsk ska man få en närmare leveranstid...säljaren menade att de kommer få alla sina demobilar av MY2018 den 17 maj, så då utgår jag från att de får fler bilar den dagen...
Johanu71 skrev:
pianoman74 skrev:Börjar alla My18 att produceras v 20 på alla modeller eller de är olika från modell till modell??
Torslandaverken, Göteborg börjar sin MY18 produktion v.20
Hur det ser ut på andra fabriker vet jag inte.
Finns det andra fabriker än Torslanda som tillverkar V90? Många har precis som du rapporterat att produktionen startar vecka 20 och det låter ju troligt. Men igår kväll sökte jag för att hitta skillnader mellan MY17 och MY18 och hittade bland annat information på Volvos brittiska sida att produktionen startar 24 april, vecka 17.

http://assets.volvocars.com/uk/~/media/ ... f?la=en-gb

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]