Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BiTu
V9097 skrev:Lite OT:

Med blond läder tycker jag närmast det är ett måste med Linear Walnut dekorinlägg. Det blir grymt snyggt, men kräver Inscription för att kunna väljas tror jag.
Det stämmer att det krävs Inscription, däremot kan du få Flamed Birch, även det riktigt snyggt. Med den kan du få samma trä på ratten, riktigt classy, går inte med Linear Walnut.
av BiTu
Wibe skrev:
Assar63 skrev:Hade blont läder i min senaste V50.
Gjorde misstaget att ha livrem på mig...
Resultatet var en svart fläck som var omöjlig att ta bort.
Summa summarum för mig - ALDRIG mer ljus klädsel.
Om du väljer ljust skin, se till att du har koll på både din och dina passagerares klädsel.
Vad gjorde du för att försöka få bort det?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Finns även en "magisk" svamp att köpa i nån sorts skumgummi, Autosmart bl.a har såna. Spraya på lite vatten, gnid - borta! Tar t.o.m. bläck/ spritpenna om olyckan skulle vara framme.
av bankb
BiTu skrev:
Wibe skrev:
Assar63 skrev:Hade blont läder i min senaste V50.
Gjorde misstaget att ha livrem på mig...
Resultatet var en svart fläck som var omöjlig att ta bort.
Summa summarum för mig - ALDRIG mer ljus klädsel.
Om du väljer ljust skin, se till att du har koll på både din och dina passagerares klädsel.
Vad gjorde du för att försöka få bort det?

Finns även en "magisk" svamp att köpa i nån sorts skumgummi, Autosmart bl.a har såna. Spraya på lite vatten, gnid - borta! Tar t.o.m. bläck/ spritpenna om olyckan skulle vara framme.
Vi fick en som svamp av vår målare när vi byggde vårt hus. Inte så förvånande att det är Scotch som är tillverkaren.

Har tagit bort varenda fläck som har uppkommit efter vår lilla sons konstnärliga försök på diverse väggar och möbler...

Lite svår att få tag på har jag dock märkt, så jag ringer fortfarande målaren och frågar om nya när de tar slut :)
av falkn
Finns även från Vileda och heter Mira Clean. Kan beställas från div. hemsidor. Använde mycket sådana vid besiktningar av nyproduktion förr. Tar bort de flesta märken på målade väggar utan att sabba ytan eller lösa upp färgen för mycket.
av Petzzon
Tveklöst blond, sen hade jag önskat att utförandet vore likt det du får med Amber, dvs svart ratt, svarta dörrsidor med inlägg av Blond och givetvis svart innertak. Därför blev det Amber för mig :)
av Gorban
Wibe skrev:Ni som valt amber, vad har ni för dekor invändigt?

Jag har Amber walnut. Snyggaste kombinationen enligt mig. Svart tak är standard då.
Användarvisningsbild
av Wibe
Gorban skrev:

Jag har Amber walnut. Snyggaste kombinationen enligt mig. Svart tak är standard då.
Precis, då får man det svarta taket! Jag velar dock väldigt mkt och har lite kärat ner mig i denim blue med blond skinn

Bild

av Petzzon

Jag har beställt en CC så då blev det black walnut.
av BiTu
IMG_20161004_120751.jpg
IMG_20161004_120751.jpg (1 MiB) Visad 502 gånger
IMG_20161004_120831 - kopia.jpg
IMG_20161004_120831 - kopia.jpg (88.96 KiB) Visad 514 gånger
Wibe skrev:
Gorban skrev:

Precis, då får man det svarta taket! Jag velar dock väldigt mkt och har lite kärat ner mig i denim blue med blond skinn

Bild

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej, tänkte väcka en äldre trå[…]

B200ft svårstartad

Temp.givaren (1) till temp.mätaren har runda […]