Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Jag har fått riktigt bra service av Bilia Segeltorp. dock är det en tjänstebil men dom har det uppdelat så att det finns tjänstebilssäljare och privatbilssäljare. Trodde alla körde så. det gör i alla fall att man faktiskt får bra service både som privatperson och företagare.
Men.. jag kan hålla med om att dom tar rätt saftiga priser när man har tjänstebil för service och annat..
Användarvisningsbild
av EjS
kmi skrev:Kan bare tillægge at jeg har været hos Bilia Jägersro i Malmö 3 gange uden så meget som at blive kontaktet af en sælger. Det virker somom at det bare är företags biler man orker med, da privat kunder är jobbiga!

Derimod har Bilia et rigtigt fint værksted i Limhamn med toppen service!
Shit - är det fortfarende så? Köpte en XC60 där i 2009 och det var urkass!

När jag flytte till Danmark och handlade med en liten liten handlare i Svendborg som också säljer Dacia var det som natt och dag. Super service både i handeln och på verkstaden i jämnförelse.

Sent from my iPhone using Tapatalk
av kmi
Åkte til Sjöbo där har de koll på hur man bemöter kunder :)
EjS skrev:
kmi skrev:Kan bare tillægge at jeg har været hos Bilia Jägersro i Malmö 3 gange uden så meget som at blive kontaktet af en sælger. Det virker somom at det bare är företags biler man orker med, da privat kunder är jobbiga!

Derimod har Bilia et rigtigt fint værksted i Limhamn med toppen service!
Shit - är det fortfarende så? Köpte en XC60 där i 2009 och det var urkass!

När jag flytte till Danmark och handlade med en liten liten handlare i Svendborg som också säljer Dacia var det som natt och dag. Super service både i handeln och på verkstaden i jämnförelse.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Rillee
Har själv inte så bra erfarenhet av Sjöbo, servade bilen där, under tiden som de jobbade på bilen så gick jag in i bilhallen, inte en enda säljare fråga mig om jag behövde hjälp. Gick där säkert en timme..
Användarvisningsbild
av snepo
Service är jätteviktigt. En fd granne till mig åkte Opel. Nästan enbart för att servicen var så bra. Han fick gratis lånebil,vid reparation och service. Han hade kört några andra märken innan. Jag tycker också servicen från verkstaden är viktig. Har inte ny bil,så jag servar på privat verkstad. Men de är gudomligt bra. Tex har de flera gånger frågat,om jag vill ha en ny del eller begagnad. De har även bildemontering. De släcker också tvåorna från besiktning
av dfa
eperste skrev:Jag har också samma problem, när jag backar i låg fart så skriker bromsarna, bilen är 6 dagar gammal, har du pratat med volvo om det, intresserad var det kan vara, säljaren sa att jag skulle prova att bromsa hårt
Har också noterat att bromsarna gnisslar vid back, bilen är helt ny.

Hittar inga brister i byggkvalitet så överlag är jag nöjd, men det finns lite förbättringar man kan göra i Infotainment interfacet.
Exempelvis var det inte helt intuitivt hur man lade till "Radiofavoriter" och "Förarprestation" nollställer sig inte efter varje tur, även om man kryssat i det.
Listan kan göras längre.

Till sist reagerade jag även på ett designval, hur osmidigt placerat bil modemet var. Längst in (!) under luckan (!) i bagaget Det är som ett skämt.
Visst man byter inte SIM kort varje dag, eller alls, men på tidigare modeller har modemet suttit i handskfacket och man behöver inte försöka
krypa in under bagaget för att sätta i det.
av sorsj
[quote="Rillee"]Har själv inte så bra erfarenhet av Sjöbo, servade bilen där, under tiden som de jobbade på bilen så gick jag in i bilhallen, inte en enda säljare fråga mig om jag behövde hjälp. Gick där säkert en timme..[/quote]

Vill gärna skjuta in att inte alla skulle kalla detta en dålig erfarenhet - jag vill helst gå runt på egen hand för att kanske sedan ta ett kontaktinitiativ själv.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]