- sön 15 jan 2017, 12:11
joel80 skrev:Vad skall det heta enligt dig dåeperste skrev:VOC är inte bara ett tillbehör till värmare. Det är även en säkerhetsfunktion där bilen kan ringa upp räddningstjänsten om det behövs, automatisk körjournalen och remotefunktion av lås. Jag har flera gånger fått meddelande i telefon om att jag glömt att låsa, och kan då göra det via mobilen. Har också haft användning av att kunna låsa upp via mobilen när någon ska hämta nått ur min parkerade bil och jag inte är på plats.
Värmare är standard i volvo dieslar sedan många år tillbaka, VOC är ett tillbehör till värmaren så att den kan styras via en APP i telefonen, har man inte VOC så måste man programmera värmaren med spakarna vid ratten, En annan fördel som följer med är att man bla kan kolla via telefonen vad bilen finns, låsa/låsa upp, samt kalla på hjälp via en knapp i bilen. Har haft VOC på dom senaste 3 bilarna, och vill inte vara utan det
Men det är såklart inviduellt vad man vill betala för och man har ju oftast inte obegränsad budget när man köper bil. :)
Men att bara kalla det tillbehör till värmaren är inte riktigt rätt..
Tidigare: V70ll my14 Momentum, RTI, V70ll my11 Momentum, DrivE