Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djungelbrand
Den lär väl vara som V90 fast lite sämre på allt utom att köra i skogen
av Gorban
Djungelbrand skrev:Den lär väl vara som V90 fast lite sämre på allt utom att köra i skogen
Precis. Min V90 kommer inte i närheten av väghållningen som min BMW hade men mycket annat är bättre. V90 CC kan ju omöjligt ha bättre väghållning än V90 då den har högre tyngdpunkt.
av LumberJack
Robbi skrev:Så ingen har provkört V90 CC? Jag var så korkad och beställde efter att bara ha provkört V90 och det är ju inte samma sak. Det är ju bara att jämföra V70 och XC70.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du hade ju i alla fall provkört V90. Beställde min V90 D3 AWD innan midsommar efter bara sett den på bild.
av AndS
Djungelbrand skrev:Den lär väl vara som V90 fast lite sämre på allt utom att köra i skogen
Nej den är inte sämre, utan har en annan målgrupp med andra krav.
Jag önskar en bil som är lite högre, bra framkomlighet på sämre vägar, fixar lite dåligt plogad väg och gärna med lite mjukare setup av fjädring.
Så för mig är V90 CC bättre på det mesta, hoppas jag då jag inte kunnat provköra den ännu :wink:
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag såg med stor förvåning en V90 CC på vägarna idag. Den körde omkring i Alingsås? Ljus metallic och lätt att känna igen på plastdetaljerna. Jag trodde inte att någon ännu fått den levererad så jag gissar på en provbil men det ska ju inte heller finnas hos ÅF ännu?

Skickat från min iPad med Tapatalk
av petherf
Finns bilder på Fb, så dom har börjat rulla ut.
Det är lite som V90. Har tydligen sålts många men än så länge har jag inte sett någon på vägen, förutom handlarnas ex.
av mrtdi
Fann denna på Instagram, så om det är sant så rullar det snart en V90 CC på vägarna i skåne.
Så nu måste det vara fler som prövkört V90 CC

https://www.instagram.com/p/BOyZmrPh75U
av rrc54135
Står en exakt likadan V90 CC Maple Brown på Bilia i Skövde. Såg den för en timma sen i verkligheten och den kom direkt från putsning :D
Skitsnygg, även om det inte är min favoritfärg :D
Det är en bil som kommer sättas under täcke och ska användas som visningsbil, troligen visningshelg vecka 3 eller 4.
Så, det är sannolikt likadant med den som står i Kristianstad (instagram), det är säkert en visningsbil för enligt säljaren finns ännu inga levererade till kund.
Användarvisningsbild
av JanneP77
rrc54135 skrev:Står en exakt likadan V90 CC Maple Brown på Bilia i Skövde. Såg den för en timma sen i verkligheten och den kom direkt från putsning :D
Skitsnygg, även om det inte är min favoritfärg :D
Det är en bil som kommer sättas under täcke och ska användas som visningsbil, troligen visningshelg vecka 3 eller 4.
Så, det är sannolikt likadant med den som står i Kristianstad (instagram), det är säkert en visningsbil för enligt säljaren finns ännu inga levererade till kund.
Samma besked fick jag av min säljare igår, inga kundbilar har levererats än "utom möjligen till någon hög chef på Volvo..."
Verkar som att demobilar och pressbilar börjar komma ut runt om i landet, enligt min säljare blir det lanseringshelg v.5 men det kan ju kanske variera beroende på vart i landet man bor... I Stockholm lyser de fortfarande med sin frånvaro. Min säljare lovade att höra av sig så snart det kommer in en till dem.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 19

Min gamla V70 höll på sådär[…]

Enligt Volvos chattsupport är där kä[…]

CarPlay i v70 2016

Frågan är. Hur påverkas denna n&a[…]

Volvo Assistans - och sedan?