Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har beställt en V90 CC. Som jag uppfattar det hela så känns det som att man dragit vinstlotten och beställt innan MY 18 :D
Jag har beställt V90 CC PRO med teknikpaket PRO där Head Up ingår. Jag har valt till 360-kamera som tillval och om man väljer teknikpaket Pro i nya konfigen och väljer till 360-kameran så försvinner Teknikpaket PRO och Head Up. Detta beror väl på att parkeringskamera ingår i Teknikpaket PRO och då ryker detta och ersätts av Teknikpaket (ej Pro). Lite rörigt men då får man välja Head Up och 360 med "vanliga" teknikpaketet. Dessutom har man paketerat Klimatpaketet med Volvo On Call... Pratade med min säljare och han sa att om man jämför min beställning med den nya MY18 så går jag i vinst med 6-7 tusen. Ser inga större skillnader annars på MY17 och MY18 så det borde inte vara nån katastrof. Rörigt för säljarna nu däremot som jag förstår eftersom infon om ändringarna är dåliga.... Andra uppfattningar från nån av er?
Nu pratar jag nog i självförsvar :shock: men jag tror nog inte att det gör nån större skillnad eftersom skillnaden mellan MY17 och 18 är marginell även för andrahandsköparen. Verkar mest vara en finansiell åtgärd..
För mig ser det ungefär lika ut som när jag bygges mina bilar för två månader sen ett tillägg på ungefär 40K mot standard, men då tittar jag på en D5 AWD så D5 verkar det inte ha ändrats speciellt mycket, däremot har ju paketen fått lite olika innehåll, och det gör ju att det kan skilja lite grann.
Min v90 CC t5 awd kostar 19.000 i my18 på byggbil jmf med när jag beställde min my17 för 1.5 månad sedan.

Motor, ändring av innehåll och pris av pro samt teknik paket utgör skillnaden

Frågan är om nettoprisen är ändrad ?
Är det något fel på "Bygg din Volvo" tro? Jag har byggt en S90 T5 Inscription och en S90 T5 R-Design, båda två har nästan allt som standard och slutar på strax över 500 tkr efter val av vinterhjul och färg.

Det låter ju otroligt billigt för en ny fullmatad 90-serien...
Det är listpris,
Har beställt en v90 t5 r-design m17 med vinterdäck, tonade rutor, teknik paket, värme i ratten osv,
Listpris 475000kr,
Mitt pris väldigt mycket lägre, har skrivit det innan,
väldigt mycket bil för pengarna,
särskilt om man jämför med d3, d4, d5
TommyP86 skrev:Saken är att man inte kan välja till mycket på T5 vad det verkar? Bugg eller med avsikt vet jag inte, men för att välja exempelvis nappa så blir det d5 awd istället.
Jag kollade precis nu på bygg volvo och det var inga problem att välja nappaläder,
både vanligt nappa och ventilerat går att beställa till r-design, 14000kr för vanligt 19900kr för ventilerat,
kör du på momentun som är lägsta utrustningsnivån blir priset 27900kr för nappa och 31900kr för nappa sport
vad är det som du inte kan beställa?
det mesta som jag ser det är antingen standard eller går bra att välja till :D
Senast redigerad av 1 argasnickaren, redigerad totalt 0 gånger.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]