Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pekå
Det verkar vara lite si och så med VOC.Min kan tex visa olåst bil, för lite spolarvätska fastän den är både påfylld och låst och appen visar nyligen är uppdaterad. Min värmare fungerar däremot bra. Bara en natt nyligen som den startade och stängde av sig minst en gång i timmen.Jag fick meddelande om att den startats o avbrutits om vartannat hela natten.Bilen hann i vilket fall inte bli isig ... nästa dag efter körning så försvann problemet.
av BennyL
Det stökade för mig också igår eftermiddag = kall bil när jag skulle hem :evil:
Idag är det som det skall igen, mina körningar från i går är på plats och jag kan ställa in värmaren så nu verkar det vara OK
Användarvisningsbild
av Robbi
För mig strulade det igår kväll och kom igång vid kl. 08.00 idag. Den stod någon annanstans enligt kartan och visade också att den var olåst och fjärrstart på? Det lät ju inte bra alls och värmaren gick inte heller att starta.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Startar både värmaren och motorn två gånger per dag (V60) och hittills har det varit en gång när det stått att det inte går att starta motorn men ändå var den igång när jag kom till bilen :wink:
av Jacobsson
Jag brukar oftast köra på direktstart.
när jag reser inrikes brukar jag på hemresan ställa in tid för när jag landar och under året har det varit ca 3/9 som det fungerat på första försöket.
veckan som varit har jag testat att lägga in tid via appen 10 gånger och då har det fungerat varje gång.
Det kanske är så att något som varit fel nu är rättat, eller så har jag bara haft tur.
Jag har en V70 idag och iPhone 5 SE
av buzztr
För mig funkar Volvo On Call appen sämre än Lotto... V90 D5, Xperia Z5 Compact, senaste versionen av appen. Bilens mjukvara är uppdaterad för tre veckor sen. Har provat både med och utan extra SIM i bilen.

Det funkar 2/10 att starta värmaren remote, men då får man försöka flera ggr. Om sannolikheten att det funkar är 1/10 varje gång så ökar sannolikheten att det funkar ju fler ggr man försöker, men har det inte funkat på sex försök är det bara att ge upp. Spelar ingen roll om jag loggar ut och in från appen, startar om appen eller bootar om telefonen.

Appen meddelar ibland att bilen är olåst eller bakluckan öppen ett par timmar efter att jag lämnat den, men när man väl kollar bilen är den låst.

Har testat andra funktioner som "Hitta min bil - Blinka" men det har aldrig funkat.
Har testat "Fjärrstart" flera gånger. En gång funkade det och appen sa det också, en gång sa appen "Misslyckades" men bilen gick, men alla övriga tillfällen har appen sagt "misslyckades" och bilen har inte gått.

Nån som har idé på vad man ska göra för att det ska funka? Eller har alla lika stora problem som jag?
Användarvisningsbild
av Perra83
Nej inga problem alls faktiskt. (V60)
När ja köpte första V60n ville inte VOC fungera till 100% snarare 20%. Fick ny mjukvara typ två gånger när jag bilen körs ut ur verkstaden andra gången kom VOC service erfordas upp i displayen. En enhet för 10000kr byttes (garanti) Efter det var det inga problem.
Löses det inte med mjukvara så byts säkert hårdvara. Störande när det klickar sådär.

Har värmaren på timer och kör fjärrstarten av motorn flera gånger i veckan och det fungerar klockrent!
Användarvisningsbild
av joel80
Märkligt.. För mig funkar den nog åtminstone 30 av 31 gånger.. Har inte problem mer än nån gång i månaden.
Är det samma sak oavsett var du parkerar? (tänkte täckning o så för bilen.)

Ni som har mycket problem.. Har ni satt i extra 4g-kort eller inte? Jag har ett eget 4g-kort som sitter i bilens 4g-dongel för att t.ex kunna surfa och streama musik. (kanske ingår i V90?)
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag har 3G simkort i bilen det där som är gratis.
Nu när jag tänker efter tror ja VOC har fungerat felfritt sedan ja satte i simkortet. Fast det är inte säkert att det är kortets förtjänst.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]