- ons 02 nov 2016, 08:33
Jspeed skrev:jcartel skrev:Jspeed skrev:Detta måste vara en Kinetic. Snyggt med svart runt rutorna, blir lite xc över den. Dolda slutrör är inte heller fel. Hade gjort sig ännu bättre i Mussel Blue. På närmare håll såg jag att den hade ljus klädsel, marknadsförs ej till Kinetic. Antagligen nån provbil.
Synd bara att mkt utrustning inte går att få till Kinetic, bl.a. 12-tums förardisplayen.
En till skillnad Kinetic/Momentum. Kinetic har mattsvart grill, Momentum blanksvart. Samma gäller panelerna kring växelspak och startvred. Kolla noga i Bygg din Volvo!
Saknar inte så mycket utrustning i allmänhet. 12" skärm klarar jag mig utan men däremot sjukt besviken att det inte går att få subwoofern. Det grämer mig verkligen.
I övrigt är jag mycket nöjd. Valt att lägga fokus på funktioner snarare än kosmetik: klimatpaket VoC, parkeringssensorer, Apple CarPlay etc.
Även plockat bort modell- och motoremblem bak för den riktiga black on black on black känslan :)
Intressant med matt finish vid startknappen, inte lagt märke till förr!
Snygg bil! Den gör sig riktigt bra i Kinetic! Det mörkare slutröret gör också sitt till. Glädjande att se att du inte har tonade rutor, enligt min mening ett otyg som får nya bilar att se gamla ut redan från fabrik. Jag saknar att kunna välja solgardiner, keyless entry och 360gr-kamera till Kinetic.
Tack!
Vad är det du menar gör att bilen ser gammal ut med tonade rutor? Funderar på att lägga till det nämligen, intressant att höra dina synpunkter.
Nuvarande: V90 D3 Business miljöklassad MY17 (klimatpaket, VOC, backkamera, park.sensorer m. Park Assist Pilot, Apple CarPlay)
Tidigare: V70 2.0F -09