Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Derank skrev:Ska väl även tillägga att jag inte räknar på förbrukning och skatten. Jag kör oftast max 1500mil på ett år. , kan bli uppemot 2000 något enstaka år och då kvittar det för min del om bilen drar 0.7 el litern där jag ligger idag men xc60in.

Sedan är det väl ochså en prioriteringsfråga, en del lägger sina pengar på boende. Andra på sommarstugan el börsen el resor jag lägger mina på bil och resten på familjen. , jag lever upp mina pengar helt enkelt och kommer inre dö rik, den saken är klar.
Samma här. Vi lägger mer pengar på bilarna än på villan. Vi kör 3500 mil per år med den större bilen och 2500 mil per år med den mindre bilen. Då både jag och min fru är beroende av att pendla till jobbet i bil kan vi inte ha en finbil och en enklare gammal bil som andrabil.
TommyP86 skrev:
Derank skrev:Ska väl även tillägga att jag inte räknar på förbrukning och skatten. Jag kör oftast max 1500mil på ett år. , kan bli uppemot 2000 något enstaka år och då kvittar det för min del om bilen drar 0.7 el litern där jag ligger idag men xc60in.

Sedan är det väl ochså en prioriteringsfråga, en del lägger sina pengar på boende. Andra på sommarstugan el börsen el resor jag lägger mina på bil och resten på familjen. , jag lever upp mina pengar helt enkelt och kommer inre dö rik, den saken är klar.
Var fick du den räntan?
Bilbolaget
VolvoB20 skrev:
beachman skrev:Men ingen påpekar det faktum att långa personer (>190cm) knappt får plats i v70. Där har dom lyckats bra med v90, det är helt avgörande i mitt fall. Möjligtvis kan v90 vara för liten för personer med lång överkropp pga låg takhöjd (jag har långa ben).
V90 är ju lägre än V70 men man har ju samma lösning som i vår förra BMW, man kan ju sänka ned stolen så man i princip sitter på golvet. Då går 190 förare in och man får bra vägkänsla i körningen när man nästan sitter på vägen (tvärs imot XC-känslan).
Smaksak det där. Få saker sitter man så bekvämt i som en lastbil och där är sätet allt annat än lågt.

Stolpen behöver dessutom upp en bit för att ratten ska komma lågt nog tycker jag. Jag vill ha den nästan i kontakt med låren.
Märkligt hur olika det kan vara. Jag avskyr att ha ratten i knät, och uppskattar mörkt innertak och enda anledningen till att nuvarande v60 inte är en c-klass eller 3-serie är att man fått upp både ratt och midjelinje. Det kan inte vara lätt att tillverka bilar
SBergdahl skrev: Smaksak det där. Få saker sitter man så bekvämt i som en lastbil och där är sätet allt annat än lågt.

Stolpen behöver dessutom upp en bit för att ratten ska komma lågt nog tycker jag. Jag vill ha den nästan i kontakt med låren.
Peugeot 308 är din nästa bil :D
Bild
I USA är det storleken utvändigt som räknas. :D
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (733.68 KiB) Visad 609 gånger
Jag gillar inte heller det men jag tror det är mycket en vanesak. Jag gick t ex från en X5 med ljust tak samt panorama till en A6 Avant med svart tak utan panorama. I början kändes det som jag satt på marken, skottgluggar till fönster och nedtryckt tak.... Men det tog inte många dagar innan jag vande mig.

XC90 måste ändå anses vara en praktisk bil. Men annars var det ett tag sedan från Volvos sida. Personligen gillar jag helt klart den väg Volvo valt att ta. Nu är Volvo i mina ögon en bil man VILL ha, inte en bil man behöver ha.
Amli skrev:Nu är Volvo i mina ögon en bil man VILL ha, inte en bil man behöver ha.
Det där var ett par mycket sanna ord!
Backspeglarna skymde sikten på ett sätt jag inte upplevt i en Volvo innan. Inte trafiksäkert, och långt ifrån Volvo säkerhetstänkt med ex A-stolpar man skulle se igenom.
Har väl delvis o göra med att man sänker stolen så lågt.

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]