Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Luckor till isofix-fästena.
av Gorban
SBergdahl skrev:Vad är det för fula plastlock mitt i klädseln där intill bälteslåsen? Ser ju sådär ut.
Som flera har svarat så är det locken till Isofix-fästena och sådana lock har alla moderna bilar numera. Ser precis likadant ut i min BMW.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Gorban skrev:
SBergdahl skrev:Vad är det för fula plastlock mitt i klädseln där intill bälteslåsen? Ser ju sådär ut.
Som flera har svarat så är det locken till Isofix-fästena och sådana lock har alla moderna bilar numera. Ser precis likadant ut i min BMW.
Jag har isofix i min V70-04 också men de sitter osynligt i skarven mellan ryggstöd och dyna.

Sen är det väl egentligen schysst mot alla icke-teknikintresserade som bara vill att saker ska funka om det ser hyfsat likadant ut i alla bilar, men det där var ju inte en jättesnygg lösning i mina ögon tyvärr.
av Gorban
SBergdahl skrev:
Gorban skrev:
Jag har isofix i min V70-04 också men de sitter osynligt i skarven mellan ryggstöd och dyna.

Sen är det väl egentligen schysst mot alla icke-teknikintresserade som bara vill att saker ska funka om det ser hyfsat likadant ut i alla bilar, men det där var ju inte en jättesnygg lösning i mina ögon tyvärr.
När din bil byggdes -04 fanns det nästan inga Isofix-stolar att köpa på marknaden och dessutom nästan inga bilar med dessa fästen. Nu när isofix-stolar är betydligt vanligare verkar biltillverkarna vilja standardisera utseendet och sätter dit sådana här lock. De är inte vackra och med en del stolar måste man plocks bort locket helt för att montera stolen och då riskerar locken att komma bort.
av AKarlsson
Jag upplever att man får fästet högre med lock så det passar stolen bättre. "Osynliga" hamnar de längre ner

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Amli
Det blir ju betydligt lättare att bara klicka i när fästena är framme så där. Minimerar även att repa/förstöra klädseln med de skarpa kanterna som kan vara.
Så funktionen är bra sedan kan jag förstå om man inte tycker det är så snyggt, speciellt om man inte har någon användning för det.
av elpapo
V90 var en riktigt trevlig bekantskap, första provturen idag. Man kan inte låta bli att imponeras av teknikens och designens utveckling. Synd att man har en v70 idag med 16" hjul och "högt" baksäte. :( Rent komfort mässigt upplevde jag inte v90 med 17" som varken tystare eller ha ett bekvämare chassi tyvärr. Inte på något vis dåligt, tvärtom riktigt bra. Men trodde det skulle vara än bättre.

MIna barn i baksätet 7 och 10 ser inte ut ordentligt från bilkudden. Vi ser bara hustak och himmel som de beskrev det själva. Detta är en deal breaker för mig som bara åker med familjen och drar husvagn.
Användarvisningsbild
av joel80
Trist.. Sitter man alltså så lågt i baksätet? (eller att rutorna sitter högt...)
Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]

Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]