Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag skulle inte ta någon utrustning före automatlådan på en bil som V90, den skulle vara absolut nr. 1. Hade jag personligen stått i valet att välja en V90 men av ekonomiska skäl inte kunnat välja automatlådan skulle jag inte köpt bilen alls. Då har jag inte råd helt enkelt.
Det kommer inte bli några problem för TS att avyttra sin bil, det fisn alltid köpare til manuella, lika som det fins köpare till bensinbilar, och gasdrivna osv osv os vosv osv. Varför fortsätt kackla om att ni vill ha automat, bliss, citysafety och allt vad det nu heter. det finns altid de som inet vill ha auto, 4wd, 22" osv osv osv.
Snart slipper vi välja.. ;)
Elbilar behöver inga växlar... Bara fram och bakåt.. Där man rent teoretiskt kan köra bakåt lika snabbt... (kommer med största säkerhet vara mjukvaruspärrat).
RichardCardell skrev:Ställer mig till skaran som avskyr automat, dock inte testat de nyare, hade sist en -07 s80 d5 med automat. Totalt värdelös. Sen kör jag 90% landsväg och motorväg så vevandet är inga problem för lin del.
Det är väldigt stor skillnad på dagens automater och den.
Derank skrev:Det kommer inte bli några problem för TS att avyttra sin bil, det fisn alltid köpare til manuella, lika som det fins köpare till bensinbilar, och gasdrivna osv osv os vosv osv. Varför fortsätt kackla om att ni vill ha automat, bliss, citysafety och allt vad det nu heter. det finns altid de som inet vill ha auto, 4wd, 22" osv osv osv.
Jo, men de är extremt mycket färre när det gäller manuell på den typen av bil. Har man otur finns det inga alls när TS ska sälja sin bil och då kommer har få sänka priset rejält för att bli av med den.
Lövet skrev:
RichardCardell skrev:Ställer mig till skaran som avskyr automat, dock inte testat de nyare, hade sist en -07 s80 d5 med automat. Totalt värdelös. Sen kör jag 90% landsväg och motorväg så vevandet är inga problem för lin del.
Det är väldigt stor skillnad på dagens automater
Absolut, misstror dig inte alls. Är dock ändå inget fan av automat. Köpte precis en s80 -13 och när jag letade var kravet manuell, även många i min umgängeskrets föredrar manuell framför automat, så köpare finns det nog alltid Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag är heller inget fan av automat, föredrar manuell 9 av 10 gånger MEN jag har ledsnat på att köra i Stockholmstrafiken med manuell låda vilket innebär att nästa bil definitivt kommer vara automat. Köper jag någon gång en "lekbil" så är det manuellt alla dagar i veckan som gäller.
Frågan är hur stor skillnad det kommer vara i värde begagnat. Så länge man inte behöver rabattera bilen mer än de 20k som automaten kostar så har man ju inte förlorat något egentligen. Förutom slitaget i högerarmen och vänsterbenet förstås.
Svårt att sia om andrahandsvärdet ......jag skulle själv valt det jag helst föredrar och skita i andrahandsvärdet...man är oavsett en loser när man kommer med inbyte...tappade 120tkr på mitt senaste inbyte...1200 mil körda...that is Life...
Sen jag själv började köra automat har jag ingen önskan att gå tillbaka till manuell.....

När min V70 var ny så gjorde Volvo tv&[…]

Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Komfort ja... Jag gick från XC70 till XC90. […]

Gäller tidigare modeller som jag först&a[…]