- tis 21 jun 2016, 14:33
#1087585
Det kan vara ganska bra att största motorn är en 4a. Det ger ett lägre pris som är bra för 2a handsvärdet. Jag tänker så här:
Ex när jag kollat på Mercedes så har jag upplevt att deras 4a på typ 211hk snudd på är lika bra som 6an på runt 250hk i många avseenden förutom ljudet. Det ger att man egentligen mycket väl skulle kunna klara sig på 4an men eftersom man gärna lägger på lite utrustning så blir det fel att köpa för mycket utrustning med den lilla motorn och där med får köpa en dyrare motor för att bilen som helhet skall vara rätt. Har åkt BMW 530XD 2014 tills nu och där sitter det ju en supertrevlig 6a men det är ju egentligen i väldigt få situationer som man inte skulle klara sig med 4an. Har en 600hks V8 i min lekbil så behovet av en stor motor till vardags minskar.
Ex när jag kollat på Mercedes så har jag upplevt att deras 4a på typ 211hk snudd på är lika bra som 6an på runt 250hk i många avseenden förutom ljudet. Det ger att man egentligen mycket väl skulle kunna klara sig på 4an men eftersom man gärna lägger på lite utrustning så blir det fel att köpa för mycket utrustning med den lilla motorn och där med får köpa en dyrare motor för att bilen som helhet skall vara rätt. Har åkt BMW 530XD 2014 tills nu och där sitter det ju en supertrevlig 6a men det är ju egentligen i väldigt få situationer som man inte skulle klara sig med 4an. Har en 600hks V8 i min lekbil så behovet av en stor motor till vardags minskar.