Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Umbriel
Det ser ut att finnas några officiella "nya" alternativ nu.
Sedan tidigare har Volvo sagt att D4 manuell ska kvalificera sig som miljöbil, men om man går till http://www.volvocars.com/se/bilar/miljobilar så finns den inte med där, däremot så finns
D3 både som manuell och automatväxlad, och T5 Bi-fuel automat.

De ser också ut att vara uppdaterade om man jämför dem på http://www.volvocars.com/se/bilar/model ... fikationer men det är fortfarande en del uppgifter som inte stämmer där.
T.ex.
Lastvolym D3aut=568 l D3man=560 l T5Bi-Fuel=572 l
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
joel80 skrev:Jag ser också mitt nästa köp som en ren elbil. Min leasing går ut november/december 2019... Om det är svårt att få leverans på Volvos elbilar då eller att jag inte är nöjd med hur den blivit kan jag tänka mig att förlänga leasingen ett år till för att hinna vänta in andra modeller. Men jag hoppas verkligen att Volvos elbilar håller måttet och blir så bra som man kan hoppas. :D
Med kraftigt sjunkande batteripriser ska det inte behöva kosta så in i helvete mycket.. absolut inte med än vad hybriden kostar idag.. där är det ju en dyr D5:a och allt vad det innebär... Elmotorer är betydligt enklare konstruktioner med mycket färre rörliga delar, så om dom inte lägger all utvecklingskostnad på early adopters behöver det inte bli så himla dyrt.... hoppas jag.
Volvo har ju gått ut med att deras helt eldrivna bil kommer att kosta ca 300.000kr mer än en traditionell bil..
av Gorban
~Kalle~ skrev:
joel80 skrev:Jag ser också mitt nästa köp som en ren elbil. Min leasing går ut november/december 2019... Om det är svårt att få leverans på Volvos elbilar då eller att jag inte är nöjd med hur den blivit kan jag tänka mig att förlänga leasingen ett år till för att hinna vänta in andra modeller. Men jag hoppas verkligen att Volvos elbilar håller måttet och blir så bra som man kan hoppas. :D
Med kraftigt sjunkande batteripriser ska det inte behöva kosta så in i helvete mycket.. absolut inte med än vad hybriden kostar idag.. där är det ju en dyr D5:a och allt vad det innebär... Elmotorer är betydligt enklare konstruktioner med mycket färre rörliga delar, så om dom inte lägger all utvecklingskostnad på early adopters behöver det inte bli så himla dyrt.... hoppas jag.
Volvo har ju gått ut med att deras helt eldrivna bil kommer att kosta ca 300.000kr mer än en traditionell bil..
Med det priset får Volvo svårt att sälja elbilar. Tesla 3 ska ju börja på 30.000 dollar och det finns redan nu rena elbilar på marknaden runt 300.000 kr.
Användarvisningsbild
av Derank
Ett påslag på 300k, det fins ju ingen vettig människa som köper det, glöm det.
Användarvisningsbild
av grillchips
Var det alltså Volvos hybridbilar som skulle komma ner i "normalklass"? Jag mindes det som elbilarna men då måste det vara hybriderna.

(Tesla 3 börjar dessutom på 35k USD om vi ska vara petiga.)
Användarvisningsbild
av Derank
Utgångspriset är 35k USD, lokala priser kommer under 2017.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]