Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drawman
Spoiler »
Belysningspaketet ingår i momentum om jag ser rätt i konfiguratorn??... :roll:
Användarvisningsbild
av V9097
drawman skrev:
Spoiler »
Belysningspaketet ingår i momentum om jag ser rätt i konfiguratorn??... :roll:
Spoiler »
Jag kollar i appen för Iphone, och där ligger belysningspaketet i Inscription. Eller som separat tillval till momentum
Användarvisningsbild
av snoddasD5
V9097 skrev:Jag tycker också det verkar som T5 Momentum för 364900:- är det som blir rimligast. Några måsten saknas dock:

-Business Advanced för 4900:-
-Klimatpaket med värmare, 8900:-
-Volvo On Call 4900:-
-Vinterhjul, hittar inga priser men ligger väl omkring 12.000:-
-Dragkrok, 11900:-

Där har vi passerat 400.000:- Skulle man få 5% rabatt blir det 380.000. Billigare än 5-serie trots allt.

Då saknas bland annat detta: AWD, metalliclack, Strålkastare Dynamic LED, Spoiler på bakluckan, läderklädsel, dynförlängare på framstolarna, interiört belysningspaket, textilmattor, svart innetak. Och en del annat som tillhör livets nödtorft :wink:
Saknas även motorvärmare och kupeuttag å extralysen borde rymmas 4st NBB 225mm dragkrok.
Användarvisningsbild
av drawman
Spoiler »
Jag ser nu att det inte ingår i momentum... my bad! :oops:
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Surrade med min återförsäljare idag han sa V45 släpps V90 Cross Country så första leveranserna sker i början på 2017 nån kan hinna få till nyår. Nån som hört nå andra tider??
Användarvisningsbild
av V9097
snoddasD5 skrev:Surrade med min återförsäljare idag han sa V45 släpps V90 Cross Country så första leveranserna sker i början på 2017 nån kan hinna få till nyår. Nån som hört nå andra tider??
Jag hörde byggstart v46, så det ligger väl i linje med vad du hört
av zweistein
Vad har man för nytta av VovoCall för 4900:- ? Räddning och bärgning mm ingår ju i bilförsäkringen. Apparna som man gör reklam för är ju inte mycket att hänga i julgran. Har motsvarande på min BMW och de används nästan aldrig. Man tvingas ju dessutom att köpa Klimatpaket med värmare för 8900:- Helt onödigt om man bor i södra Sverige och har garage för bilen. Ännu mer onödigt om man beställer bensinbil som snabbt blir varma.

Om man lägger till teknikpaket pro för 21900kr så dyker det dessutom upp att avbländning på innerbackspegel slopas och 2000 kr läggs till för densamma plus avbländning på ytterbackspeglar. Kan det vara en felprogrammering på websidan.
Det krävs avbländbara ytterspeglar om du skall ha BLIS / Intellisafe Surround har jag fått för mig.
Antar att själva lampan inte finns i de vanliga.
Sedan varför de inte ingår i direkt i paketet är lite underligt.

VOC har diskuterats många gånger och det är upp till var och en om man tycker det är viktigt.
Själv tycker jag lätt det är värt det, visst är bränslevärmare och motorstart det man använder mest. Men även att sitta hemma och skicka en adress till Navi eller låsa upp med telefonen när man inte har nyckeln med sig och bara ska hämta en sak.
Frugan fick punka en gång på en mindre väg och hade inte bra koll på exakt adress, men VOC kunde se exakt var bilen var och skicka ut hjälp med byte till reservhjulet
Eftersom det är en fristående option så är det väl bara strunta i det om man tycker det är dyrt.
Senast redigerad av 3 andreas 80, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av fjohan82
zweistein skrev:Om man lägger till teknikpaket pro för 21900kr så dyker det dessutom upp att avbländning på innerbackspegel slopas och 2000 kr läggs till för densamma plus avbländning på ytterbackspeglar. Kan det vara en felprogrammering på websidan.
Förmodligen. Du kan inte kombinera bränslevärmaren med batteriladdaren heller...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?