Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Rillee skrev:Mmm såg också det, hoppas att Volvo är med på detta annars behöver han nog inte åka till jobbet på måndag
Tänker samma sak jag med, borde ju vara superenkelt att spåra detta bara utifrån lokalen han är i, samt att det är tomt. Kan inte vara jättemånga som har ärende förbi en volvointern verkstad kvällstid. Riktigt spån.
av Sharkbait
crumpets skrev:Så mycket missnöje.. Bilen ser grym ut. Lär bli succé :) Om man nu är i en fas i livet då man behöver rymma en lastcontainer bak får man väl köra skåpbil eller sharan eller nåt sånt ett par år. Ska man tävla mot 5-serie och A6 kan man såklart inte tilltala den minimala grupp köpare som verkligen behöver helt platt lastlucka, det säger ju sig självt.
Så 45 grader lutning på bakluckan är deal breaker för att konkurrera mot BMW/Audi?
Är det därför Volvo inte har lyckats att sälja lika många bilar som de? För att Volvo inte tidigare har haft 45 grader lutning på bagage luckan som äter upp utrymme i bagaget för att det är snyggt.
av Sharkbait
volvonerd skrev:Angående utrymme och sluttande bakruta så noteras i texten:
Denna ”sportiga” framåtlutande lösning stjäl så klart lastutrymme, men då ska vi ta med i beräkningarna att V90 är omkring 496 centimeter lång, det vill säga hela 15 centimeter längre än dagens V70. Med andra ord kan vi misstänka att de 575 liter bagage som V70 rymmer överträffas i V90.
V90 totala längd är 15 cm längre än V70. Då är det inte enbart bagaget som har blivit 15 cm längre?

Antal liter i ett bagage säger väl inte så mycket?! Det är väl utformningen/designen som är avgörande vad och hur mycket man får in. Stora hjulhus, vinkel på baksätet, vinkel på bagage luckan osv....
av Lövet
Märkligt att det ska vara så svårt att inse att man säljer fler bilar på att bilen är snygg än att man kan lasta in ett kylskåp baktill? Folk skiter i sånt och köper hemkörning istället numera. Tider ändras.
av Yaniz
Rillee skrev:Mmm såg också det, hoppas att Volvo är med på detta annars behöver han nog inte åka till jobbet på måndag
Det kommer med all sannolikhet inte stanna vid det; förmodligen blir han stämd med krav på skadestånd. Samtliga som haft tillträde till denna bil, har sannolikt skrivit på ett dokument, där de förbundit sig att inte ens andas om denna modell innan den offentliggjorts officiellt. Det är dock inte omöjligt att Volvo läckt medvetet som ett led i marknadsföringen.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag kan ta att den har en sluttande ruta, men bakpartiet överlag är fan inte vacker någonstans. Så för min del är det där skon klämmer.
av andersuw
Lövet skrev:Märkligt att det ska vara så svårt att inse att man säljer fler bilar på att bilen är snygg än att man kan lasta in ett kylskåp baktill? Folk skiter i sånt och köper hemkörning istället numera. Tider ändras.
Hmm. Är det därför V70/XC70 är Sveriges mest sålda bil? Är det därför det säljs runt 50 gånger så många V70/XC70 som S80 här i landet? Och är det därför så många svenskar föredrar en kombi framför en sedan i största allmänhet?
Användarvisningsbild
av grillchips
Och bara för att diskutera lite gällande "läckan", vad tänker ni om punkterna som nämns?
Skärmavbild 2016-01-03 kl. 16.29.26.png
Skärmavbild 2016-01-03 kl. 16.29.26.png (295.59 KiB) Visad 875 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 34

Jag handlar numera på www.trodo.se. Där[…]

Läckage kylarvätska

Men jag kan leta vidare lite och se om jag hitt[…]