Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twiy
Skit att man inte valde det då, har inte fått bilen än och det går att lägga på men då kan bilen bli försenad och vågar inte chans. Orkar inte vänta mer heller då jag väntat sen maj.
av Hyted
Twiy skrev:Skit att man inte valde det då, har inte fått bilen än och det går att lägga på men då kan bilen bli försenad och vågar inte chans. Orkar inte vänta mer heller då jag väntat sen maj.
Min handlare har kunnat svara på vad olika ändringar gör med leveranstiden innan jag bestämde mig definitivt.
Kan ju vara värt att kolla?
Kanske det finns god tillgång på just luftfjädringen och då kanske det inte behöver bli så stor förändring!
av Linqid
Avve skrev:
Twiy skrev:Avve har du luftfjädring eller inte ? Tänkte på att den såg ganska låg ut ?
Japp, det är luftfjädring på den.

/Arvid
Såg att du lagt ut den på Blocket. Missnöjd med bilen eller andra orsaker?
av Avve
Linqid skrev:
Avve skrev:
Twiy skrev:Avve har du luftfjädring eller inte ? Tänkte på att den såg ganska låg ut ?
Japp, det är luftfjädring på den.

/Arvid
Såg att du lagt ut den på Blocket. Missnöjd med bilen eller andra orsaker?
Det är en jättetrevlig bil men det är den första suven jag har och den är nog onödigt stor för mig då jag inte har behovet av en så stor bil (kommer från en BMW M135i och en Merca B-klass på senare tid...). Detta kombinerat med en sjukskrivning gör att det känns ganska vettigt ur flera aspekter att byta till en både billigare och mindre bil.

Folk verkar less på de långa leveranstiderna vid nybeställning för på sju timmar har det hört av sig ca 10 spekulanter. Sen får vi väl se om det är någon som slår till och i värsta fall får jag väl traska vidare med den... 8).

/Arvid
Användarvisningsbild
av City69
xc90twin skrev:Har bestilt XC90 T8 R-design (får den 2. januar), men er svært usikker på fargevalget og kan endre dette fram til oktober.

Jeg tror valget står mellom bursting blue og hvit. Sort har jeg lagt bort siden 9 av 10 xc90 kommer i denne fargen og det faktum at mange av detaljene på R-design forsvinner når man har svart lakk. Gråfargene har jeg valgt bort på grunn av de virker best egnet til "Inscription-looken".

Noen som har tanker om dette og/eller tatt samme valget selv?

Har du fått din bil?
Jag tror jag kommer beställa en T8:a i Bursting Blue nu i veckan.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
När blir det leverans Sparcler? :D

Jag hade valt en Passion red om jag tagit en R-design istället, med 22". Min beställda T8 Inscription är Crystal white med Amber nappaläder.

Såg några bilder på Swedespeed
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av City69
Spoiler »

Tänkte ta denna färg först....Hmmmm...Jäkligt fin. Nu blir det svårt :lol:
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Dolt citatet
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]