Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så typiskt tyskar!!! Deras projektmål innefattar inte att skydda passageraren. De innefattar att klara standardtest X, Y, Z och inte ett smack mer. Ändras då testerna är de totalt livsfarliga... Det såg vi ju när small overlap infördes för första gången. Inte en tysk som var ens i närheten av ok. Men att en såpass ny bil som F11 skulle misslyckas fatalt även den är ju bortom pinsamt för BMW... Särskilt mtp att den gamla hinken XC90 klarade provet så bra.
Så typiskt tyskar!!! Deras projektmål innefattar inte att skydda passageraren. De innefattar att klara standardtest X, Y, Z och inte ett smack mer. Ändras då testerna är de totalt livsfarliga... Det såg vi ju när small overlap infördes för första gången. Inte en tysk som var ens i närheten av ok. Men att en såpass ny bil som F11 skulle misslyckas fatalt även den är ju bortom pinsamt för BMW... Särskilt mtp att den gamla hinken XC90 klarade provet så bra.
Om nu valet står mellan X5 och XC90 kan det ju vara intressant att veta att polisen i Malmö kallar X5 för heroinsläde :roll:
av Amli
XC90_Executive skrev:Grejen är att någon gång måste ju Volvo kliva upp och jag tror det är helt rätt val att göra det med XC90! :-)-)
Jag håller med helt. Det var ett tag sedan det var snack om att kineserna ville ha fram en konkurrent till S-klass, A8 och 7-serien. Det skulle bara kännas helt fel och dödsdömt för Volvo. En modell som XC90 känns helt rätt i detta skede.
XC90 kommer vara en bil för ganska få men det blir oerhört intressant att se kommande modeller lite längre ner på stegen nu när de ställer om siktet.
Du har ju kryssat för dåligt bland tillbehören på Bygg din Volvo! :wink: Landade på 1 050 825 kr exkl vinterhjul. Mycket pengar för en Volvo, men säkert väl spenderade pengar för den som har viljan och lite för mycket på banken.

Någon som vet varför Night Vision inte finns med bland tillvalen? Om jag inte minns fel har jag sett den funktionen i någon film när man smyglanserade interiören och det nya Sensus.

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]