Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
Många fina bilar börjar det dyka upp, är det någon fått leverans på en D5 AWD Polestar som kan säga att den är värd polestar uppgraderingen eller åtminstone upplever en skillnad från vanliga D5 AWD, är i beställningstagen och funderar på om man märker någon skillnad i trafiken......
av dfa
Min prel. leverans datum flyttades precis fram 4 (fyra!) veckor enligt MinVolvo. Känner att jag börjar bli lite grinig nu.
av MathiasSV70
dfa skrev:Min prel. leverans datum flyttades precis fram 4 (fyra!) veckor enligt MinVolvo. Känner att jag börjar bli lite grinig nu.
Min V90 D4 AWD tidigarelades från vecka två till vecka ett vilket var glädjande då den initialt skulle levereras i slutet av november.
av JohanGBG
Min T5:a har tidigarelagts från v11 till v7, vilket är perfekt timing för min födelsedag :P Så för mig får datumet gärna ligga still där!
av Trocklepna
Djungelbrand skrev:Här kommer lite bilder på min skönhet som jag hämtade ut i fredags :)
Satan vad snygg! Är det osmiumgrå?
av Djungelbrand
Tack! Ja det är osmium. Velade länge mellan den och Savile men den kändes för svart.
av Trocklepna
Djungelbrand skrev:Tack! Ja det är osmium. Velade länge mellan den och Savile men den kändes för svart.
Jag tänkte precis likadant, har bytt från Savile och sedan electric silver till Osmium på min beställda cc, nu känns det helt rätt :)
En fråga bara, på vissa av de andra bilderna här på forumet ser osmium nästan lila ut, har du upplevt det? Eller kan det vara en "bildgrej".
av Djungelbrand
Var också rädd för att den skulle dra åt det blå/lila hållet, tror det fanns en äldre osmium som var mer åt det hållet. Tycker min är väldigt grå.
av Milebe
dfa skrev:Min prel. leverans datum flyttades precis fram 4 (fyra!) veckor enligt MinVolvo. Känner att jag börjar bli lite grinig nu.
Hmmm min flyttade med 10 veckor. :-(O)
Från vecka 4 till 14.
Fattar inte att dom kan flytta med hela 10 veckor.
Beställt 3 Oktober och leverans 7 April.
När jag beställde bilen sa jag strikt till säljaren att det inte får vara över 4 månader annars beställer jag inte bilen.
Det måste ha blivit fel.

V90 T5 Inscription.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
230fk går snålt

Då borde den gå fett eftersom det d&ar[…]

S40 2004