Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
joel80 skrev:Jag skulle vilja göra ett pack-test i den... Den här "riggen" skulle jag vilja få in lika smidigt:

Bild
Om du våldar rikigt stenhårt och accepterar att elslingorna i den lutande bakrutan går åt pipan kan du kanske få in grejjerna även i en V90 :D

Men du ställer en icke-fråga...... V90 är premium och sådant kommer aldrig i närheten av en premiumbil utan åker på flaket av roddarnas pickis som kör bakom.

Här kan du se i reklamen vad man har i en premiumbil, det ska vara en liten vintage-stylad trälåda med en flaska franskt lantvin, två bagetter och en brieost.

av Sharkbait
volvokhaled skrev:
White skrev:Ingen bil om man vill ha hundbur direkt! :roll:
Den hund som får färdas i en V90 blir nog väldigt glad... Bild

Bild

I övrigt förstår jag inte klagomålen på bagaget, det är stort...det mesta får plats. Vänta tills ni får se den live, de flesta "bekymmer" försvinner bara Bild

Den där bilden säger ingeting om hur stort bagage är! Ta en bild som visar V90 i profil. Då får man se hur stort bagaget verkligen är. Jag skulle inte med gott samvete stoppa in 1 eller 2 brukshundar i bagaget eftersom "toppen" i bagaget är som på toppen av en strut.

Men eftersom Volvo har klippt av sin DNA från tidigare genrationer och skall bli "premium" så kanske V90 ägarna istället har 1 eller 2 chihuahuor som enbart är 15-20 cm höga. Dessa får gott om plats i bagaget på V90.
Användarvisningsbild
av Derank
Jag ä rätt så övertygad om att för majoriteten så räcker V90s bagageutrymme och den kommer att bli en storsäljare såsom Volvos kombi alltid har varit. Det är samma diskussioner varje gång Volvo gör en ny Kombi.

Och den kommer att kunna klämmas in hos tjänstebilsåkarna.
av s6025t
Volvo har ju påbörjat övergången till den slutande bakstammen för ca 10år sedan då XC60 o V60 V40 kom dessa bilar är betydligt mer populära försäljningsmässigt än utgående V70 så Volvo ser nog dessa försäljningsframgångar o ger V90 samma bakstam då de verkar sälja betydligt bättre på utseendet än en rak bakstam det är väl i stort sett bara i Sverige V70 varit populär men det är ju en för liten marknad så jag tror V90 lär sälja bättre än gamla V70 totalt sett
https://www.media.volvocars.com/global/ ... 5&month=11
av andersuw
s6025t skrev:Volvo har ju påbörjat övergången till den slutande bakstammen för ca 10år sedan då XC60 o V60 V40 kom dessa bilar är betydligt mer populära försäljningsmässigt än utgående V70 så Volvo ser nog dessa försäljningsframgångar o ger V90 samma bakstam då de verkar sälja betydligt bättre på utseendet än en rak bakstam det är väl i stort sett bara i Sverige V70 varit populär men det är ju en för liten marknad så jag tror V90 lär sälja bättre än gamla V70 totalt sett
De bilar du nämner var i en ny kategori för Volvos del och det handlar dessutom om bilar som man knappast köper om det är stor lastförmåga man är ute efter, alldeles oberoende av hur mycket bakluckan lutar. De som valt en V70 eller XC70 framför någon av de bilar du nämner har med stor sannolikhet gjort det just därför att de vill ha större lastutrymme. Vilket annat trovärdigt skäl kan du ge mig?

Sedan kan man inte säga att V70/XC70 sammantaget har sålt dåligt de senaste åren med tanke på hur gammal modellen är vid det här laget. Det man också måste komma ihåg är att kombibilar i den här storleken och prisklassen inte är någon storsäljare globalt sett oavsett tillverkare. Det är inte bara V70s popularitet som är speciell för Sverige utan också vår förkärlek för kombi, inte minst stora kombi.

En bil som däremot sålt dåligt är S80, trots att dess karossform inte skiljer ut sig från mängden på det distinkta sätt som V70/XC70 gör genom den raka bakluckan. Vilka slutsatser drar du av det?
av s6025t
Ja hela världen hyllar ju nya V90 utom du så du får väl be Volvo bygga en egen modell till dig som passar dig.
Är det någon modell som ökat försäljning är det ju XC60 den är bara 1år yngre än V70 o kommer som Classic nu o även V60 som säljer betydligt mer än V70 så jag tror Volvos marknadsstrateger vet vad dom gör när de släpper V90
Sverige är en alldeles för liten marknad för att ta fram en ny V70 åt så Volvo lär offra några V70 ägare här i Sverige som är missnöjda med V90 men den försäljningen lär dom ta igen då V90 blir mer populär utomlands den hyllas rejält utomlands redan.
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... om-audi-a6
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... a-modeller
Användarvisningsbild
av Fisch
Blir faktiskt även förvånad att resonemang att snygghet eller design inte säljer. Vilka frukter väljer man på Ica, den fula eller fina? Hur kan man bli miljonär på att uppfinna "smartshake", det går väl att ha proteinpulver direkt i den vanliga shaken och sen bara hålla i vatten precis som vanligt? Det visade sig vara premium med en smartshake där pulvret kunde förvaras i en snygg och smidig burk som smälte in i shaken i helhet. Nog visst säljer finhet och design.

Volvo säger själv att målsättningen är att bibehålla marknadsandelen i Sverige, även fast några fler sålda bilar förstås är välkommet. Fokuset ligger på exporten, en biltillverkare blir inte premium bara för att försäljningen på hemmaplan är ok och då alltså Sverige.

Jag passar på källhänvisningen för jag har uppenbarligen ingen aning om vad jag just skrev så jag kan tyvärr ej verifiera min (in)korrekthet.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Derank skrev:Och den kommer att kunna klämmas in hos tjänstebilsåkarna.
Som jag skrev i andra tråden, i tolv år har jag åkt ett antal V70/XC70 tjänstebilar, alla med D5, AWD, helläder och lite lull-lull, för svensson normen 7,5 basbelopp, + 1,0 basbelopp till utrustning som krok o vinterdäck. Tror ni man kommer matcha det med V90?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andersuw skrev:[Bild
Det hade inte bara gjort lastutrymmet större och mer praktiskt. Det hade också i mina ögon varit snyggare än den lösning man valde. Inte så ängsligt trendföljande och inte så plottrigt. Bara rena och snygga linjer.
:-)-) :-)-) :-)-)
av KrilleW
VolvoB20 skrev:
Derank skrev:Och den kommer att kunna klämmas in hos tjänstebilsåkarna.
Som jag skrev i andra tråden, i tolv år har jag åkt ett antal V70/XC70 tjänstebilar, alla med D5, AWD, helläder och lite lull-lull, för svensson normen 7,5 basbelopp, + 1,0 basbelopp till utrustning som krok o vinterdäck. Tror ni man kommer matcha det med V90?

Med D5 AWD är det nog tyvärr bara att glömma att den kommer kvala in under 7,5 pbb.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 34

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska