- mån 08 mar 2021, 20:21
Den har blivit repad lite här o där och jag ville fixa hela bilen innan semester. Jag ville inte köra iväg förän bilen är 100% i nyskick.
Robbi skrev: ↑mån 08 mar 2021, 19:58NEJ NEJGATUPLAN skrev:Så den har blivit krockad två gånger?Robbi skrev: ↑mån 08 mar 2021, 14:16Ok för att förtydliga detta med semester så ska jag förklara varför jag nämner den.
Semester är det väl ingen som får idag, eller bör göra i större utsträckning. Fattar vad du menar dock. Som föreslagit ovan, det finns alltid någon på Bilia som kan se den hela bilden och komma fram till en lösning.
I somras har vi planerat en resa genom EU och vi skulle vara i Kroatien i 35-40 dagar. Intjänade semesterdagar m.m.
Det var koronatider och vi fick vänta till Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien skulle öppna så att man kan köra genom dessa länder. Och just den tiden, mitten på juli allting gick bra med just detta.
Min bil blev lackad och fixat finfint, den såg fabriksny ut. Jag fick vänta på den väldigt länge. Sedan tog jag ut bilen den 24. juli, vi skulle åka den 27.
MEN jag har inte ens haft bilen i 24 timmar. Den 25. juli parkerar jag den på en 30 väg, i parken, där man ser lekande barn, lekande hundar, kvinnor och familjer med barnvagnar. Jag befinner mig 10 meter ifrån min bil som står parkerad och då kom en annan bil i full fart och kör in i den. (Lite andra omständigheter ocså kring den bilen men jag tror inte att det är så lämpligt att skriva det pga pågående utredning osv).
Eftersom jag inte ens haft bilen i 24 timmar och väntat på den länge pga en välplanerad semester och bilen blir påkörd strax innan så nämner jag den missade semestern. Dessutom har jag lovat min gamla far att han skulle åka med mig då det var väldigt viktigt för honom.
Ja den semestern var viktig för mig/oss och rent kronologist helvete börjar där.
Jag ber om ursäkt om den känns oviktig i sammanhanget men jag kan inte undvika att nämna den ändå.
Den har blivit repad lite här o där och jag ville fixa hela bilen innan semester. Jag ville inte köra iväg förän bilen är 100% i nyskick.