- ons 06 sep 2017, 23:28
Någon mer än jag som har blivit kontaktad av en journalist på en motortidning som har uppmärksammat denna tråd?
Moderator: Moderatorer
Robbi skrev:Någon mer än jag som har blivit kontaktad av en journalist på en motortidning som har uppmärksammat denna tråd?Japp!
uniformerad skrev:Har nu fått nya skivor runt om och däcken ombalanserade, inga som helst vibrationer kvar.Du hade vibrationer innan? Det mest märkliga är ju att om det hjälpt varför man inte moddat i fabriken till "nya" skivor?
Elektrikern84 skrev:Jag börjar luta åt att plattformen är vibrationskänslig i sig och minsta lilla känns av. Därav får vissa bort vibrationer med däck eller skivbyte. Andra med nya drivknutar. Alltså, det är olika saker som orsakar vibrationerna och de som är vibrationsfria är perfekt balanserade och i delar. I andra bikar kanske inte lite obalans hade känts av men denna plattformen förlåter ingenting. Mina vinterdäck kändes av medan mina sommardäck inte. Jag ska få nya VD men faran är att plattformen inte är ett dugg förlåtande mot vinterdäcken och de måste vara totalt perfekta. Vi får se när jag får på mina däck.uniformerad skrev:Har nu fått nya skivor runt om och däcken ombalanserade, inga som helst vibrationer kvar.Du hade vibrationer innan? Det mest märkliga är ju att om det hjälpt varför man inte moddat i fabriken till "nya" skivor?
Jag tror något att är fel eller så är så det ska va!
Robbi skrev:Jag fick vibrationer först i somras, hade det alltså inte från början utan de kom först efter ca 2000 mil. Misstänkte tidigt bromsarna, och det visade sig stämma, det och obalans i däcken.Elektrikern84 skrev:Jag börjar luta åt att plattformen är vibrationskänslig i sig och minsta lilla känns av. Därav får vissa bort vibrationer med däck eller skivbyte. Andra med nya drivknutar. Alltså, det är olika saker som orsakar vibrationerna och de som är vibrationsfria är perfekt balanserade och i delar. I andra bikar kanske inte lite obalans hade känts av men denna plattformen förlåter ingenting. Mina vinterdäck kändes av medan mina sommardäck inte. Jag ska få nya VD men faran är att plattformen inte är ett dugg förlåtande mot vinterdäcken och de måste vara totalt perfekta. Vi får se när jag får på mina däck.uniformerad skrev:Har nu fått nya skivor runt om och däcken ombalanserade, inga som helst vibrationer kvar.Du hade vibrationer innan? Det mest märkliga är ju att om det hjälpt varför man inte moddat i fabriken till "nya" skivor?
Jag tror något att är fel eller så är så det ska va!
Elektrikern84 skrev:Fick precis ett samtal från VD n på firman där jag köpt min bil. Han påstår bestämt, efter att talas med Volvo Cars, att detta inte är ett känt problem ö h t och att han tycker det är märkligt att jag tycker min bil vibrerar. De har haft flertalet som provkört och jämfört med exakt likadan som min och kan inte medge att det är något fel med bilen. Nu ska tydligen det komma någon från Volvo Cars till firman och då kommer jag få chansen att visa upp bilen för denne och visa vad jag menar.
Jag tycker det känns som en lögn att det inte skulle vara känt då flera här haft sina inne för samma problem och flera har dessutom fått sina tillbakaköpta.
Elektrikern84 skrev:Fick precis ett samtal från VD n på firman där jag köpt min bil. Han påstår bestämt, efter att talas med Volvo Cars, att detta inte är ett känt problem ö h t och att han tycker det är märkligt att jag tycker min bil vibrerar. De har haft flertalet som provkört och jämfört med exakt likadan som min och kan inte medge att det är något fel med bilen. Nu ska tydligen det komma någon från Volvo Cars till firman och då kommer jag få chansen att visa upp bilen för denne och visa vad jag menar.Det är en fullständig mardröm att ha tekniker provkörandes och de "tycker" att det är normalt, vilket de säkerligen kommer att hävda. Stå på dig och hävda din rätt!
Jag tycker det känns som en lögn att det inte skulle vara känt då flera här haft sina inne för samma problem och flera har dessutom fått sina tillbakaköpta.
Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]
Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]