Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Haha, bra - tack för input på snålheten, fick en något bättre offert från en annan ÅF i stan, men dyr på serviceavtalet i gengäld..

Ja jag noterade att de olika ÅF har olika "listpriser" för olika delar, det är ju lite märkligt kan man tycka.. Får ändra om beräkningen att kolla mot byggsidan.

Vet ej om diskussioner om serviceavtalet ska vara i en separat tråd (admin får säga till..) - hursom, 354 kr/mån för serviceavtal på 2000 mil/år - det känns lite dyrt det också tycker jag?
Glömde svara; ang diffusern - jag är på jakt efter att slippa den mörka delen längst ner vilket gör skillnad när man har ljus färg som jag ser det. Enda varianten var paketet som även ger delade rör för 6 lax. Det kanske hänger lite löst, men tycker ändå det gör lite skillnad just mot ljusa nyanser på de jag set...
Jag tycker att du ska kräva minst 10% rabatt mot Volvos pris på Bygg-Din-Volvo. Jag som privatköpare fick 10,2% för en billigare V90 och många andra har fått ännu bättre rabatt (även om jag tror de flesta är tjänstebilsköpare). Kanske prova ÅF i någon annan stad om ingen nära dig kan ge bra priser?

Min ÅF tar 284 kr/månad för serviceavtalet med 2000 mil/år.
Beställde vår V90 idag. Blev en T5 R-Design i Bursting Blue med klimatpaket, 20" fälgar, navigation, VOC, dragkrok och kolfiberinlägg. Landade på 429' inkl. gummimattor för vintern. 10,2% rabatt på återförsäljarens pris, 9,3% på konfigurationen. Känner mig ändå rätt nöjd. Har tagit in 20 offerter och majoriteten låg på 440 och var ej intresserade av att matcha ens 435.
Har 14% i ramavtalsrabatt via jobbet men trista miljökrav och max 8,5 PBB så jag köpte privat och fick samma rabatt, trodde aldrig det skulle gå. Av de typ 20 handlare jag kontaktade var det ingen som ens var i närheten. Sen gjorde det ju gött för rabatten att jag lyckades tjöta mig till VOC och klimatpaketkampanjen för 4900.
oykkh skrev:Va inne idag i volvo showroom och kikade på nya leasing concept care by volvo. Mycket bra upplägg. Allt ingår och man får även tillgång till bilpool och lånebil vid service etc. När man bygger bilen på volvos hemsida så dyker leasing priset upp direkt istället för kontant pris. Typ som detta ex....

<br /><br />Bild<br />Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Var inne idag och byggde ihop en V90. Tyvärr är 5990kr inte det riktiga priset. Eftersom det inte är kampanj på 90-bilarna så tillkommer försäkring och vinterhjul i månadskostnaden. Det är alltså 5990kr för bilen, 488kr för vinterdäcken, trygghetsavtalet där alla tjänster ingår 913kr samt individuell försäkringspremie. Med andra ord 7391kr + försäkring. Inte alls lika billigt längre dessvärre. Vill man ha Bowers & Wilkins t.ex så kostar det nästan 900kr/månad.
KrilleW skrev:
oykkh skrev:Va inne idag i volvo showroom och kikade på nya leasing concept care by volvo. Mycket bra upplägg. Allt ingår och man får även tillgång till bilpool och lånebil vid service etc. När man bygger bilen på volvos hemsida så dyker leasing priset upp direkt istället för kontant pris. Typ som detta ex....

<br /><br />Bild<br />Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Var inne idag och byggde ihop en V90. Tyvärr är 5990kr inte det riktiga priset. Eftersom det inte är kampanj på 90-bilarna så tillkommer försäkring och vinterhjul i månadskostnaden. Det är alltså 5990kr för bilen, 488kr för vinterdäcken, trygghetsavtalet där alla tjänster ingår 913kr samt individuell försäkringspremie. Med andra ord 7391kr + försäkring. Inte alls lika billigt längre dessvärre. Vill man ha Bowers & Wilkins t.ex så kostar det nästan 900kr/månad.
Va du inne i Kungsträdgården ? 5990kr är det pris jag blivit lovat av Volvo cars. Inkl allt. Det stämmer att vinterdäck och försäkring inte ingick i min offert från deras ÅF. Men i care by Volvo ska allt ingå och det är det priset jag fått från dom.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Har du fått det på papper specificerat att 5990 kr i inkl allt?
Jag fick papper på att så inte är fallet.

Värden i showroomet så till mig klart och tydligt dessutom att just 90-serien visade felaktiga siffror på skärmen eftersom
Aktuell kampanj inte innefattade den bilen. Så han räknade ut det faktiska priset och skickade mail till mig.
KrilleW skrev:Har du fått det på papper specificerat att 5990 kr i inkl allt?
Jag fick papper på att så inte är fallet.

Värden i showroomet så till mig klart och tydligt dessutom att just 90-serien visade felaktiga siffror på skärmen eftersom
Aktuell kampanj inte innefattade den bilen. Så han räknade ut det faktiska priset och skickade mail till mig.
Hej krilleW. Förlåt för sent svar. Jag har pratat idag med ansvarig på care by volvo. Det verkar som det är olika bud. Jag kommer få det priset som jag blivit lovat på nätet. Enligt volvo själva så är den här kampanjen som vi talat om ngt ÅF har som gäller 90 serien. Alltså allt ingår i priset när man bygger bilen. Jag va flrst in kl 10 på lanserigs dagen den 1 nov. Är det ngt fel eller bugg i systemet skule jag få det pris jag blivit lovat. Så 5995 kr i månaden inkl ALLT volvo v90 T5 aut inscription. Äntligen va det min tur att ha lite flyt. Vad kostar din xc60??

• 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 56
Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]