Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lirsa
sura56 skrev:
lirsa skrev: Det var märkligt. Ställer mig tveksam till det du säger baserat på två saker: kolla historiken i XC90-trådarna här då dragen eftermonterades av ÅF. Jag har beställt en ny XC90 i början av Oktober och leverans i Feb, med drag. ÅF kommer att göra detta. När jag frågade ÅF så sa de att detta alltid är en eftermontering och görs inte på fabrik.

Källa på dina uppgifter?
Jag jobbar själv i fabriken som underhållstekniker och servar utrustningen dom har vid monteringen.
Ahhhh. Då "ljuger" ÅF för mig helt enkelt. Jag beställde infällbart (det är det enda draget som finns att välja) och då blir det alltså gjort i fabriken.

Jag hade fel och du rätt, ber om ursäkt! Trodde givetvis en respekterad ÅF hade koll på sådant!
Användarvisningsbild
av sura56
lirsa skrev:
sura56 skrev:
lirsa skrev: Det var märkligt. Ställer mig tveksam till det du säger baserat på två saker: kolla historiken i XC90-trådarna här då dragen eftermonterades av ÅF. Jag har beställt en ny XC90 i början av Oktober och leverans i Feb, med drag. ÅF kommer att göra detta. När jag frågade ÅF så sa de att detta alltid är en eftermontering och görs inte på fabrik.

Källa på dina uppgifter?
Jag jobbar själv i fabriken som underhållstekniker och servar utrustningen dom har vid monteringen.
Ahhhh. Då "ljuger" ÅF för mig helt enkelt. Jag beställde infällbart (det är det enda draget som finns att välja) och då blir det alltså gjort i fabriken.

Jag hade fel och du rätt, ber om ursäkt! Trodde givetvis en respekterad ÅF hade koll på sådant!
Det är inte lätt för ÅF att hålla koll på alla detaljer, (dom är ju mest intresserade av att sälja), men liite rätt hade han ju ändå, för monteringen av draget började inte i fabriken förrens sent nu i höstas.
av Monopolet
Jag hämtade min Xc90 i Onsdags och min återförsäljare monterade infällbart drag på min bil,
Vilket de gjort även på min tidigare bilar(xc70, xc60x2).
av Tillslut
Tusan vad svårt det är att komma till skott :D
Bestämt mig för drag och håller på att välja vinterhjul. Tycker 19" silver rotor design ser bäst ut av 19" men vilka däck?
Hakka SUV?
av Hertsh
Jag har Hakka R2 SUV på min XC60. Maken till dåliga odubbade på barmark har jag inte varit med om. De är hala och ostabila.

Kolla Teknikens Världs test (de testade inte SUV-däck) så får du nog råd om bra däck. Continentals odubbade nordiska däck vann hela testet till och med framför dubbade däck. De fick också kritik för att vara dåliga på barmark och vid våta vägbanor men de var bättre än Hakka R2.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 44

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]