- fre 21 apr 2017, 20:43
Elektrikern84 skrev:Om du vankar av och an i frågan kommer du DEFINITIVT ångra dig om du inte väljer B&W! Jag tvekade också (valde först subwoofer till standardstereon) men när frun fick höra B&W var saken biff! Hon sade direkt att "om vi inte väljer till det här så kommer vi att ångra oss...". Värt varenda krona enligt mig!JanneP77 skrev:Nu har det gått 5 veckor sedan jag hämtade ut min CC och här kommer lite intryck efter 250 mil;Låter kanon detta. Jag har tio veckor kvar till min V90 Inscription. Vill gärna ha Bowers men 31000 kr är väldigt mycket pengar! Vankar av och an indenna feåga
* Hämtade bilen med 18" dubbat och bytte 30 mars till 20" sommarhjul. Bilen blev tystare med sommardäcken, ganska rejält mycket tystare faktiskt. Går stadigt och fint på de vägar jag haft chansen att prova
* Volvo On Call; Har startat dieselvärmaren i stort sett varje morgon och det har fungerat varenda gång (XC70 gick det inte att starta ungefär vart 10:e gång)
* Bilen är rymlig i kupén, hustrun tyckte att man sitter lika bra bak som fram.
* Bowers & Wilkins; Har du inte valt till det? Beklagar sorgen! Fasen vad bra ljud det är! :mrgreen:
* Backkameran fungerar utmärkt men kan gro igen av smuts ganska lätt. Saknar inte 360-kameran.
* Automatiska fällningen av ryggstödet; Måste vara ett rikspucko som har konstruerat den... Om jag vill fälla vänster sida så trycker jag på den knappen i bagaeutrymmet. Vad händer? Jo, vänster sida av ryggstödet fälls och BÅDA nackskydden (!) Why??
* Touchskärmen krävde lite tillvänjning men fungerar klockrent nu. Ibland lite "laggig" när man sveper mellan vyerna, det borde de ha kunnat få till bättre.
* Vid kallstart beter sig automatlådan lite underligt innan den har kommit upp i temp. Den beter sig lite som en momentomvandlare och "slirar" men på ett konstigt sätt. Den varvar upp till ex 2300 rpm när man kör iväg, växlar upp men varvet ligger ändå på i stort sett samma... Ska det vara så?
Fenomenet försvinner så snart motor/växellåda kommit upp i arbetstemp.
* Ett helsike att tvätta bilen i gör-det-självhallen... Om man har nyckeln i fickan så håller bilen på och låser, låser upp, låser, låser upp osv när man spolar vatten eller tvättar nära handtagen. De reagerar ju på beröring men även vatten tydligen... Har kommit på det nu i alla fall; Lägger nyckeln på behörigt avstånd från bilen medan jag tvättar. :D
* Dörrpassningen utan anmärkning
* I morgon blir det första riktiga långresan (44 mil), det blir intressant. Har standardstolar med halvskinn och än så länge är de hur sköna som helst! En liten varning bara till dig som funderar på en Business Advanced; Passagerarstolen går ej att vinkla. Den funktionen satt på båda stolarna i min XC70 men i V90 är det bara förarstolen som är vinklingsbar.
* Pilot Assist; Ja, vad ska man säga? Fungerar oftast bra på motorväg men det är bara att inse, detta är en betaversion för att samla fakta/data för kommande autonoma bilar tror jag! Kör mest med adaptiva farthållaren och den upplever jag mer "yxig" än den i XC70. Mer abrupt gaspådrag och inbromsningar. Lite osnyggt uppträdande känner jag, synd!
V60 Cross Country D4 AWD 2020
Tidigare:
V90 Cross Country D4 AWD Business Advanced 2017
XC70 D5 AWD Sport Edition (Polestar) MY15
Saab 9-5 TiD Vector 2011
Audi A6 Avant 2.0 TDI 2012
BMW 318i 2007
Volvo V70 2.0D Momentum 2009
Tidigare:
V90 Cross Country D4 AWD Business Advanced 2017
XC70 D5 AWD Sport Edition (Polestar) MY15
Saab 9-5 TiD Vector 2011