Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djungelbrand
megaoctane skrev:
Djungelbrand skrev:Här kommer lite bilder på min skönhet som jag hämtade ut i fredags :)
Utrolig fin bil. Men blir det ikke like dyrt å kjøpe momentum med style pakke, momentum pakke, og skinn seter, som å kjøpe inscription eller R-design?
Tack!

Jo det hade vart billigare med Inscription eller R-design men jag ville inte ha allt exteriört krom som är med i Inscription. Mycket snyggare med blanksvarta grill och dörrar utan lister. R-design tycker jag är mindre sportig exteriört än momentum med stylekit + att jag ville ha amberskinn, R-design blir så jävla svart.
av AnteHag
Remanis skrev:Äntligen fick jag hämtat min idag! Jävligt nöjd måste jag säga!! 21 tummarna passar skit bra och läder instrumentpanelen ger en grymt lyxig känsla.
Tack för bilderna ! Började blir osäker på "Electric Silver" efter allt prat här och funderade på att byta vilket jag är glad att jag inte gjort när jag ser din ! WOW

Inser dock att jag måste nog uppgradera mina fälgar ändå...
av Exyzäta
Remanis skrev:Äntligen fick jag hämtat min idag! Jävligt nöjd måste jag säga!! 21 tummarna passar skit bra och läder instrumentpanelen ger en grymt lyxig känsla.
Snyggaste V90 hitintills! :wink:
Bilagor
IMG_0567.JPG
IMG_0567.JPG (25.42 KiB) Visad 640 gånger
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Haha den där måste ju krossa rutorna på Audi och BMW handlarna om du glider förbi. Grattis!! (och grattis Volvo hur de har trollat)
av Remanis
Tack alla!

Jo är brutalt nöjd. Många som kommer fram och vill se och känna på bilen. Alltid kul att visa.

Electric silver är sjukt mycket snyggare i verkligheten, var själv nervös ett tag. 21" är nästan ett måste, bilen och hjul husen är så massiva så det märks knappt att det är 21". Tur att jag körde vinter gummin på 20" som följde med. Allt annat är nästan en skymf mot bilen :P
Panorama glastaket ger en grym limousine känsla, speciellt för de som sitter därbak.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Djungelbrand: snyggt foto
Men vad menar du med dörrar utan lister?
Ser inga direkta skillnader mer än grillen och kromdetaljerna på handtagen på Inscription...
av lochmann
Djungelbrand skrev:Tack för alla snälla kommentarer :) Känns som det blev en riktigt lyckad kombo!

Hade ju lätt kunna speca en T5 Inscription eller R-design billigare med tyckte detta blev en bättre kombo av lyx och sport.

Märkte att jag fick med automatiskt insynsskydd och en gummimatta i bagaget utan att jag beställt det, tydligen en liten kompensation från Volvo pga av förseningar enligt min säljare. Blir ju 5500 extra rabatt :) Slutade på 13,5% till sist, måste ju vara hyggligt för ett privatköp.
Snygg kärra! Väntar på en ganska liknande specad bil, med samma resonemang, ville ha amber men inte inscriptions krom och r-design var för lång väntan (och bara svart inredning). Sen hade det ju inte skadat om Volvo kunde erbjudit blanksvarta lister runt rutorna... Jag undrar om du vet om detta med insynsskyddet är en allmän kompensation eller bara på ditt ex?
av Djungelbrand
philipsguy skrev:Djungelbrand: snyggt foto
Men vad menar du med dörrar utan lister?
Ser inga direkta skillnader mer än grillen och kromdetaljerna på handtagen på Inscription...
Tack!
På sitter det kromlister en bit upp på dörrarna och framskärmen, kolla lite bilder så ser du. Omöjligt att missa dessa.
av Djungelbrand
lochmann skrev:
Djungelbrand skrev:Tack för alla snälla kommentarer :) Känns som det blev en riktigt lyckad kombo!

Hade ju lätt kunna speca en T5 Inscription eller R-design billigare med tyckte detta blev en bättre kombo av lyx och sport.

Märkte att jag fick med automatiskt insynsskydd och en gummimatta i bagaget utan att jag beställt det, tydligen en liten kompensation från Volvo pga av förseningar enligt min säljare. Blir ju 5500 extra rabatt :) Slutade på 13,5% till sist, måste ju vara hyggligt för ett privatköp.
Snygg kärra! Väntar på en ganska liknande specad bil, med samma resonemang, ville ha amber men inte inscriptions krom och r-design var för lång väntan (och bara svart inredning). Sen hade det ju inte skadat om Volvo kunde erbjudit blanksvarta lister runt rutorna... Jag undrar om du vet om detta med insynsskyddet är en allmän kompensation eller bara på ditt ex?
Har ingen aning om det är en allmän kompensation, tror inte det. Jag hade nog bara tur eller nått.

Blanksvarta lister runt rutorna hade ju inte vart fel. Funderade lite på om det kanske skulle gå at foliera lister runt rutorna och grillen + kromet på stylekittet blanksvart. Hade ju vart jävligt fräckt!

Nä nu blev jag så V90-sugen av allt läsande här så jag måste nog köra en sväng å köpa snus :) Den är ju jävligt snygg i mackljuset på kvällen :P
Användarvisningsbild
av Robbi
Kanske en dum fråga men ni som bytt in er bil, har ni fått den värderad efter en uppskattning vad den är värd vid leverans av den nya bilen? Jag menar att värdet sjunker ju efter någon månad eller sätts priset fast vid affären?

Skickat från min iPad med Tapatalk
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 33

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70