Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bestilt i juni - leverans planlagt til februar 2017 men med varslet mulig forsinkelse

S90 D4 8-trins automat Momentum i Mussel Blue metal
Fælge : 17" letmetalfælge 7-eget Silver
Indtræk : Stof/kunstlæder Blond/Charcoal mørk bund (U200)
Paneler : Panel i Dark Flame Birch, træ
Teknik pakke
IntelliSafe Surround (bl.a. BLIS)
LED forlygter m. ABL og AHB
Aut.nedblændende bak- og sidespejle
Drive Mode Settings
Kompas til bakspejl
Smartphone Link/ Apple Carplay
Sensus Navigation HD (eftermonteret)

Listpris 745.000 DKK (= 970.00 SEK)
Skatteværdi firmabil omkring 600.000 DKK (=782.000 SEK)
....suk

Trist at se at bilerne er så meget billigere når man bor i Sverige. Her i Danmark bliver Inscription eller D5 AWD varianten en sjældent undtagelse på grund af den høje registreringsafgift.
Ser att det finns någon som kunnat beställa rattvärme och ändå behålla r-design ratten. Är de flera som fått bekräftat att rattvärme går att få med r-design ratten? Enligt min säljare som även dubbelkollade med volvo så skulle de inte gå! Man blir helt klart förvirrad om vem och vad man ska tro! ?:-/
Jäklar vad alla här verkar ha beställt de flådiga bilarna!
Själv väntar jag på en V90 D3 Kinetic utan några större extravaganser rent kosmetiskt.

Dock med:
Miljöklass (18" fälgar)
Businesspaket (Tors hammare, elinfällbara backspeglar, avländande innerspegel, parkeringhjälp)
Klimatpaket (rattvärme, bränslevärmare, värme i baksätet)
Fast drag
Volvo on Call
Apple CarPlay
Vinterdäck 17"
Lackskydd

Färgen är Solid Black.

Mycket bil för pengarna tycker jag. Köper privat och cash.

Har även beställt reservhjul men funderar på att avbeställa och köra på standard lagningssatsen. Vad tycker ni?

Levereras vecka 10.
Bilagor
IMG_2472.PNG
IMG_2472.PNG (1.36 MiB) Visad 380 gånger
Senast redigerad av 1 jcartel, redigerad totalt 0 gånger.
Derank skrev:Numret till assistansen räcker ju idag.
kan nog instämma. den vanliga lagningssatsen kan användas om det skulle ta för lång tid med assistans beroende på var man är.
i annat fall är den tjänsten riktigt bra. När snön precis kommer kan det dock ta många timmar innan dom kommer...
volvo90r skrev:Ser att det finns någon som kunnat beställa rattvärme och ändå behålla r-design ratten. Är de flera som fått bekräftat att rattvärme går att få med r-design ratten? Enligt min säljare som även dubbelkollade med volvo så skulle de inte gå! Man blir helt klart förvirrad om vem och vad man ska tro! ?:-/
Se annan tråd finns fler svar på detta. Men det stämmer att rattvärme och klimatpaketet funkar med R-design ratten. Jag har fått bekräftat både av ÅF och av Volvo kundsupport. Förklaringen var att detta är löst i och med introduktionen av S/V90 eftersom MY16 på XC90 inte hade den möjligheten.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Jacobsson skrev:
Derank skrev:Numret till assistansen räcker ju idag.
kan nog instämma. den vanliga lagningssatsen kan användas om det skulle ta för lång tid med assistans beroende på var man är.
i annat fall är den tjänsten riktigt bra. När snön precis kommer kan det dock ta många timmar innan dom kommer...
Med lagningssatsen får man ganska mycket extra bagageutrymme under golvet. Reservhjulet är ändå bara ett kinesiskt nödhjul.
Hej, trevligt forum det här. Detta blir mitt första inlägg.

Beställde en V90 Momentum Business Pro i början av september. Leverans vecka 47 (minvolvo säger 4 veckor kvar, jag får det till 5?).

När kan man förvänta sig att statusen hoppar över till "byggd"?
jcartel skrev:Jäklar vad alla här verkar ha beställt de flådiga bilarna!
Själv väntar jag på en V90 D3 Kinetic utan några större extravaganser rent kosmetiskt.

Dock med:
Miljöklass (18" fälgar)
Businesspaket (Tors hammare, elinfällbara backspeglar, avländande innerspegel, parkeringhjälp)
Klimatpaket (rattvärme, bränslevärmare, värme i baksätet)
Fast drag
Volvo on Call
Apple CarPlay
Vinterdäck 17"
Lackskydd

Färgen är Solid Black.

Mycket bil för pengarna tycker jag. Köper privat och cash.

Har även beställt reservhjul men funderar på att avbeställa och köra på standard lagningssatsen. Vad tycker ni?

Levereras vecka 10.
Vad fick du ge för den? Är inne på samma fast S90
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 48
Byte Xenon V70 -08

På en del bilmodeller (har ej bytt på […]

Det kommer mycket vatten från ac så 4 […]