Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavB
Tillslut skrev:Har lagt till eluttaget, tagit bort metallgrinden och lagt till 19" vinterhjul.
På offerterna får jag rabatt på grundbilen medan jag inte får något alls på tillval. Är det vanligt?
Var samma rabatthantering för mig.
av lirsa
GustavB skrev:
Tillslut skrev:Har lagt till eluttaget, tagit bort metallgrinden och lagt till 19" vinterhjul.
På offerterna får jag rabatt på grundbilen medan jag inte får något alls på tillval. Är det vanligt?
Var samma rabatthantering för mig.
Jag fick rabatt på bil och tillbehör, dock ej på paket. Dvs, på bil, vinterhjul och luftfjädring och så vidare fick jag rabatt, på intellsafe pro och klimatpaket ingen rabatt. För övrigt 9% rabatt.
av Twiy
Nej nej nej eftermontera inte dragkroken. Original fälls in och är så mycket snyggare så beställ den direkt om du vill ha drag.
av lirsa
Twiy skrev:Nej nej nej eftermontera inte dragkroken. Original fälls in och är så mycket snyggare så beställ den direkt om du vill ha drag.
Drag monteras inte på fabrik, utan alltid hos ÅF. Så, jo går alldeles utmärkt att vänta med :)
Användarvisningsbild
av sura56
lirsa skrev:
Twiy skrev:Nej nej nej eftermontera inte dragkroken. Original fälls in och är så mycket snyggare så beställ den direkt om du vill ha drag.
Drag monteras inte på fabrik, utan alltid hos ÅF. Så, jo går alldeles utmärkt att vänta med :)
Draget på nya XC90:n monteras direkt i fabriken om det beställs vid nybilsköp
av lirsa
sura56 skrev:
lirsa skrev:
Draget på nya XC90:n monteras direkt i fabriken om det beställs vid nybilsköp
Det var märkligt. Ställer mig tveksam till det du säger baserat på två saker: kolla historiken i XC90-trådarna här då dragen eftermonterades av ÅF. Jag har beställt en ny XC90 i början av Oktober och leverans i Feb, med drag. ÅF kommer att göra detta. När jag frågade ÅF så sa de att detta alltid är en eftermontering och görs inte på fabrik.

Källa på dina uppgifter?
Användarvisningsbild
av sura56
lirsa skrev: Det var märkligt. Ställer mig tveksam till det du säger baserat på två saker: kolla historiken i XC90-trådarna här då dragen eftermonterades av ÅF. Jag har beställt en ny XC90 i början av Oktober och leverans i Feb, med drag. ÅF kommer att göra detta. När jag frågade ÅF så sa de att detta alltid är en eftermontering och görs inte på fabrik.

Källa på dina uppgifter?
Jag jobbar själv i fabriken som underhållstekniker och servar utrustningen dom har vid monteringen.
Användarvisningsbild
av sura56
Jäverhammar skrev:Finns kanske två val gällande dragkroken. Fabrik - infällbar och dyr? ÅF montering alltid synlig och billigt?
Så är det förmodligen, jag har inte tänkt på vilken typ av drag man monterar, men tror det bara är infällbart drag, har aldrig sett någon bil med fast drag inne i fabriken.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 44
Byte Xenon V70 -08

På en del bilmodeller (har ej bytt på […]

Det kommer mycket vatten från ac så 4 […]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd