Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kicken
Nån som har testat Låsolja PTFE in i dörrlås/kistan?

Har en xc90 -16 så har ingen garanti kvar så går ju betalt nya listor själv :-(
av PowerPulse
[quote=KnotVillage post_id=1428864

Vad har du för årsmodell? Min -18, tillverkad mitten -17 byter dom alla låsen på utan kostnad.
[/quote]

Ok jag har en -18 tillverkad våren 18.
Användarvisningsbild
av Derank
helt otrolig, nu har Volvo dragits med detta sedan V70N tiden, vissa saker får de aldrig till, peppar peppar, XC60in har fryst 2gg på snart 6år, V70 kunde man glömma att öppna bak från december till april.
Användarvisningsbild
av grillchips
-19 imorse när jag gick ut till bilen, alla dörrar stendöda igen. Fascinerande detta, hur gör de som har en x90 och bor norr om... Uppsala? Ska bli ett intressant samtal till Upplands Motor idag.

Edit:
Bäst av allt var att efter mååånga om och men så vaknade bilen och jag kunde öppna en dörr utifrån (resten fick öppnas innifrån). Väl framme vid destinationen så gick det inte att låsa bilen, INGET hände. Var ju bara att hoppas på att förskoleparkeringen var en "lugn plats". :P
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vissa köper ett gymkort och tränar där.
Andra köper en ny Volvo och ska ta sig in till förarplatsen... ;-)
av Lockis
fjohan82 skrev: ons 10 feb 2021, 10:09 Vissa köper ett gymkort och tränar där.
Andra köper en ny Volvo och ska ta sig in till förarplatsen... ;-)
Premium kallas det.
Min tolkning av Premium är därför att man har mer nytta/nöje än vad man ursprungligen tänkt :-D
Användarvisningsbild
av Highlander
-16, bakdörrar går inte att stänga....Häller på varmt vatten och det fungerar igen :-)
Gör väl det iof ännu värre när man tillför ännu mer vatten som sedan fryser :x
Ngn som prövat med låsolja in i kistan när det är fryst? Hjälpte det?

Har också en årsmodell -16, så då är man rökt eller?
av KnotVillage
Highlander skrev: ons 10 feb 2021, 10:51 -16, bakdörrar går inte att stänga....Häller på varmt vatten och det fungerar igen :-)
Gör väl det iof ännu värre när man tillför ännu mer vatten som sedan fryser :x
Ngn som prövat med låsolja in i kistan när det är fryst? Hjälpte det?

Har också en årsmodell -16, så då är man rökt eller?
Skaffa en varmluftspistol. Samma sak hände för mig. Blåste i kanske 30sek sen gick den att stänga.
av KnotVillage
grillchips skrev: ons 10 feb 2021, 10:02 -19 imorse när jag gick ut till bilen, alla dörrar stendöda igen. Fascinerande detta, hur gör de som har en x90 och bor norr om... Uppsala? Ska bli ett intressant samtal till Upplands Motor idag.

Edit:
Bäst av allt var att efter mååånga om och men så vaknade bilen och jag kunde öppna en dörr utifrån (resten fick öppnas innifrån). Väl framme vid destinationen så gick det inte att låsa bilen, INGET hände. Var ju bara att hoppas på att förskoleparkeringen var en "lugn plats". :P
Får du nej till byte av framdörrarna så vänd dig till Bilia.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 37

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]

Sova i V60 - någon?

Jag sov en vecka nu i somras i skuffen på mi[…]

Det var ändå något som gav kä[…]