- tis 29 sep 2015, 07:24
Haha tur att smaken är som baken, men jag tyckte jag inte alls att ljudet importerande och speciellt inte för 30k
Moderator: Moderatorer
Twiy skrev:Haha tur att smaken är som baken, men jag tyckte jag inte alls att ljudet importerande och speciellt inte för 30kAbsolut att smaken är som baken, men du svarar själv på det. Det är inte I din smak, fine. Det finns de som tycker att Cervin Wega levererar fantastisk bas också, även om de högatalarna adderar basinfromation som inte finns I originalljudet.
Twiy skrev:Som sagt smaken är som baken. När jag testade ljudet skramlade dörrsidorna och ljudet lät allt annat än klart. Helheten lät ok men kändes inte som man kunde dra på och att ljudet skulle räcka. Satte mig direkt i min Bmw 435 som har Hifi ljudet ( mellanklass) och upplevde det mycket mer rappt och i stil med vad jag gillar.Skramlande dörrsidor låter oroväckande, och ngt jag stört ihjäl mig på min XC60, men har ju absolut inget med stereons kvalitet att göra.
Har tidigare ägt en Xc70 2015 och ljudet påminner om det i xc90 men såklart bättre, alltså fylligt men inte klart.
Slutade iaf med att jag inte tog ljudet utan endast lade till baslådan på min beställning.
Skall tillägga att jag inte är någon novis gällande ljud, har både bra saker hemma plus att jag byggt billjud i mina tidigare år.
Twiy skrev:Som sagt smaken är som baken. När jag testade ljudet skramlade dörrsidorna och ljudet lät allt annat än klart. Helheten lät ok men kändes inte som man kunde dra på och att ljudet skulle räcka. Satte mig direkt i min Bmw 435 som har Hifi ljudet ( mellanklass) och upplevde det mycket mer rappt och i stil med vad jag gillar.Smaken är verkligen som baken, jag förstår å min sida då inte hur BMW ens kan med att erbjuda så dåligt ljud som basstereon resp. HiFi ger (i mitt tycke). Jag skulle aldrig ens titta åt en BMW utan minst HiFi.
Har tidigare ägt en Xc70 2015 och ljudet påminner om det i xc90 men såklart bättre, alltså fylligt men inte klart.
Slutade iaf med att jag inte tog ljudet utan endast lade till baslådan på min beställning.
Skall tillägga att jag inte är någon novis gällande ljud, har både bra saker hemma plus att jag byggt billjud i mina tidigare år.
lirsa skrev:En sak som oroar mig lite är standardskinnet i Inscription som ser väldigt perforerat ut. Jag tog inte inscription upgrade - fick stoppa någonstans.Standardskinnet håller i mina ögon hög kvalitet. Det har en ganska markant struktur men är ändå väldigt mjukt att sitta på. Väljer du Blond färg på sätena skulle jag inte rekommendera att du tar nappalädret, det ser väldigt fort solkigt och tråkigt ut. Sett bilar som gått mindre än 100 mil där armstöden i dörrarna i princip är gråa. Så ta Amber eller svart i så fall. Hade jag haft barn och köpt en XC90 hade jag varit väldigt nöjd med standardskinnet. Det jag skulle välja nappa för är främst de justerbara sidostöden, ventilationen och massage.
Fråga: i och med att det inte finns några demobilar med annat än nappaskinn, är det ngn av er som sett standardskinnet på komfortstolarna? Stor skillnad? Har försökt googla, men hittar inga bilder. Likaså på "bygg din bil" ser det slätt och fint ut. Vill inte lägga en så stor investering för att sedan bli sjukt besviken på premiumkänsla och kvalitet. Notera att jag också har två barn, tjejer nio resp sex år.
Vore lysande med lite input från er! :D
Enligt Volvos chattsupport är där kä[…]