Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sevir
bem skrev:
Sevir skrev: fre 25 mar 2022, 12:02 Kan man inte använda hey google för ändra det?
"Hej Google" var kul några dar i början. Jag använder det sättet att kommunicera med min Google-Volvo ytterst sällan. Är väl för jag är van sitta mest moltyst i bilen sen över 40 år tillbaka när jag kör (utan nån Google tant att prata med). :-)
Jag kanske skall använda det mer, jag glömmer nog mest av att det finns i min bil.
Men tanten kan svara rätt roligt ibland, så har man inget att göra kan man ju slänga lite svåra meningar åt ná så får man i regel nåt tillbaka att le åt.
haha jag förstår det, jag är rätt van redan med google i huset.
av Trawally
Var och provkörde både V90 och XC90 T8.
Tycker V90 gav en trevligare upplevelse!
XC90n hade dubbdäck och satan vad det hördes in i kabinen!

Efter att ha kört bägge bilarna så ser jag bara två argument för XC90; 7-sitsig och mer penisförlängning än V90.
Har man inte behov av något av detta så kan jag inte se poängen med att välja XC90.
Visst, markfrigång i all ära men hur många och hur ofta har man det behovet, om man inte bor ordentligt ute i skogen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Poängen med en XC90 är att man får ett gigantiskt bagageutrymme med tredje sätesraden nedfälld. Sen är XC90 brutalt mycket snyggare än V90 som ser så baktung ut.
av Sevir
Trawally skrev:Visst, markfrigång i all ära men hur många och hur ofta har man det behovet, om man inte bor ordentligt ute i skogen.
Jag kör en CUV och högre insteg är trevligt.
Perra83 skrev: Sen är XC90 brutalt mycket snyggare än V90 som ser så baktung ut.
Tur vi tycker olika ;)
av SundanceKid
Xc90 är en maffigare bil helt klart. Allt är ett snäpp upp.
Jag pratade med en på Volvo igår som verkade insatt i deras system. Google blir nog inte långvarigt då Volvo jobbar på ett eget system.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av volvoamatören
Jobbar Volvo på ett eget system? Igen? Efter Sensus? Ska de kasta ut Google efter bara något år? Känns ju märkligt?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Aha. Just det. Men man slänger nog inte ut Google, utan pluggar in det och kanske andra externa system i sitt nya OS. Gissar jag. Den som lever får se. 😀
av AndS
Kommer säkert finnas stöd för Google i någon form, blir mera flexibelt att kunna välja passande applikationer från olika leverantörer.
Man etablerar urvecklingsenhet i Stockholm.
Användarvisningsbild
av bem
Perra83 skrev: fre 25 mar 2022, 21:44
Sen är XC90 brutalt mycket snyggare än V90 som ser så baktung ut.
Volvo har nog rättat till ”hänget” på V90. Inget häng på min V90 MY22 i alla fall.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 55
Köpråd v60 2015-2016, D4

Ska du ha den 4 cyl så köp 2017-2018. A[…]

230fk går snålt

Okej då ska jag kolla hur den går s&ar[…]

Vad är denna inringade i motorn? Kondensato[…]