Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av argasnickaren
#1140349
Bankb
Visst är det fabrikstoning,
Jag hade en v70 rdesign för några år sen och som jag kommer ihåg så är denna helt klart mörkare.
Jag får återkomma nån gång nästa vecka när jag parkerar bredvid nån att jämföra med :D
Användarvisningsbild
av Wibe
#1141517
Någon som vet om man kan få backspeglarna i bilens färg på r-design?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av KrilleW
#1141561
Wibe skrev:Någon som vet om man kan få backspeglarna i bilens färg på r-design?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det går absolut, men räkna med att få betala 2-3000kr för det eftersom kåporna byts ut hos handlaren.
av phantomblot
#1141576
Goldenbroker skrev:Jag upplever chassit som en absolut perfekt avvägning mellan komfort och sport. Ligger riktigt bra på vägen, även vid mer inspirerad körning.
Er dette med luftfjæring eller bladfjær (leaf spring)? 4C?

Jeg undrer på å ta bort 4C og luftfjær fra min bestilling.
av troubleshooter
#1141611
Jag har på senaste V70 och XC60 haft 4C och skulle inte vilja vara utan det, jag skiftar mellan lägena tillräckligt ofta för att jag ska känna att jag har nytta av det (blir mest mellan komfort och Sport) och det var nog därför det blev luftfjädringen, för vad jag har förstått så var det enda sättet att få den adaptiva fjädringen. Förhoppningvis ger väl luftfjädringen något mer =)
av Goldenbroker
#1141728
phantomblot skrev:Er det 20" på dette bildet?
Goldenbroker skrev: Bild
Det är 20" på bilden.
255/35/20

Sommardäcken blir 21"
Som då är 245/35/21

21" har ca.16-18mm högre total höjd än 20" vinterdäcken på bilden.

Skickat från min android
av Goldenbroker
#1141730
phantomblot skrev:
Goldenbroker skrev:Jag upplever chassit som en absolut perfekt avvägning mellan komfort och sport. Ligger riktigt bra på vägen, även vid mer inspirerad körning.
Er dette med luftfjæring eller bladfjær (leaf spring)? 4C?

Jeg undrer på å ta bort 4C og luftfjær fra min bestilling.
Jag har inte valt luftfjädring.

Enl. Min säljare så är det endast luftfjädring bak. Och alltså inte 4C som på XC90.

Provkörde Inscription med och utan luftfjädring, och jag tyckte bilen hade ett sämre uppträdande på vägen.

Mer komfort men sämre kör egenskaper med luftfjädringen var min upplevelse. Oavsett "drive mode" inställning.

Skickat från min android
Användarvisningsbild
av Krollspell
#1141735
troubleshooter skrev:Jag har på senaste V70 och XC60 haft 4C och skulle inte vilja vara utan det, jag skiftar mellan lägena tillräckligt ofta för att jag ska känna att jag har nytta av det (blir mest mellan komfort och Sport) och det var nog därför det blev luftfjädringen, för vad jag har förstått så var det enda sättet att få den adaptiva fjädringen. Förhoppningvis ger väl luftfjädringen något mer =)
Ja jag gjorde tillslut samma val, upplevde även bilen (vägljudet) lägre med luftfjädringen. Det avgjorde till slut mitt val.
av phantomblot
#1141740
Goldenbroker skrev: Enl. Min säljare så är det endast luftfjädring bak. Och alltså inte 4C som på XC90.
4C er en funksjon i støtdemperene. Så man kan/kunne få V90 med luftfjær men uten 4c dempere.

På XC90+luftfjærer+4C kan man justere "ride height", men det _tror_ jeg ikke man kan med V90+4C+luftfjæring (siden det bare er bak)

Noen som kan bekrefte? Eller noen som har bilde på en V/S90 R-design med luftfjær+4C?
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 39

Jag skulle dock säga att skärmdumpen ova[…]

Felkoder på bränslesystem.

Ecm-p02e168 krets diesel reglering insugsluft Alg[…]

Den stora annons-tråden

Någon som är sugen på en 245 Turb[…]

Det ser knökigt ut att få på och[…]