- sön 06 mar 2016, 20:16
Dieselmotorerna med AWD som kommer-samma generation som XC/V70 eller är de av en nyare snålare generation?
Moderator: Moderatorer
VOLVOLAST4EVER skrev:Dieselmotorerna med AWD som kommer-samma generation som XC/V70 eller är de av en nyare snålare generation?Nya generationen, det blir inga femmor framöver
EjS skrev:Kolla i tråden "Prisjämnförelse T8 mot Q7".Premium för mig är inte att bygga uppfattningen om hur bra bilen är baserat på en persons upplevelser.
Där är en kille som menar XC90 har lång väg kvar till BMW och Audi. Han har haft +10 fel på sin nya XC90.
Premium för mig är inte någon plastdetalj i dörren. Premium är när bilen har gått 20.000 utan annat än tanka och byta motorolja.
Köp gärna ett par V90 och återkom när de har gått 20.000 mil. Så vet jag om jag ska fortsätta med Volvo!
EjS skrev: Premium är när bilen har gått 20.000 utan annat än tanka och byta motorolja.Då skulle ju alla billiga japsar vara mega-ultra-premium. Har haft både Toyota o Mazda som rullat 20.000 - 30.000 mil helt felfritt, bara oljebyte som du säger.
GT-mannen skrev:Max bredd med speglar utfällda = 2019 mm? Kan detta stämma? Min V60 MY2015 har 2097 mm dito.LJN skrev:Har letat efter utvändiga mått för nya V90, någon som har en länk eller dylikt till faktainformation? Måste kolla om V90:an går in i garaget :)https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... oad/174095
/Håkan
Max bredd med speglar utfällda = 2019 mm? Kan detta stämma? Min V60 MY2015 har 2097 mm dito.Det stämmer, men själva karossen på S/V90 är ca. 25mm bredare än V60 så speglarnas utformning och placering är hemligheten..
Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]
Hej! Symbolen för avgasreningssystem lyser o[…]