- tor 24 sep 2015, 14:42
lirsa skrev:Att det är en självklarhet att investera 30k i en ljudanläggning i en bil är i min bok inte en självklarhet. Även om jag på hemmaplan sitter med bio- och ljudanläggning för mer än det tiodubblaDu kan få lyssna i min bil om du befinner dig i väst Sverige.
Jag sitter inte och finlyssnar i en bil, musik och radio mer som tidsfördriv.
Med det sagt: åkte upp och satte mig i en demobil i en timme och skruvade och lyssnade på all sorts musik. Jag kan ärligt säga att det doftar high end om systemet. Aldrig hört ett så cleant mellanregister och baskontroll även utanför bilvärlden. Volvo har verkligen lyckats med sim B&W-implementation. Som bäst lät studio och ljudet anpassat till föraren, helt sjukt bra även med rak EQ-kurva. Finns också utrymme för finlirandet
Problemet: jag kan inte få tag i en bil med "bara" high performance och därmed köper jag grisen i säcken om jag tar det olyssnat. Är det värt 30k för att inte köpa grisen i säcken? Det är själva nöten det.
Mitt val är följande: premium sound betyder bort med fyrazonsklimat, dragkrok och ner till 18" på vinterhjulen eller behålla de tre options och nöja mig med high performance. Dragkrok är rätt lätt att välja bort då det i vilket fall som helst är en eftermontering och kan hakas på senare. 18" på vinterhjul, tja varför inte även om de enda fälgarna inte är superheta. Fyrazonsklimat har jag klarat mig utan i 43 år så det går säkert också att avvara
Så tänker jag just nu...