Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dozking
Enfinneigen skrev:Riktigt snygg!!!

Vad har du för fälgar? Jag har ej beställt v-däck än. Får min v12.

MVH
Fredde

Hej

Fälgar är MAK Stockholm Titan. För v-däck valde ja 18" och s-däck är 20" originala Volvo fälgar.. Stockholm Titan passar väldigt bra åtminstone med Osmium färgen.
Tackar,

Skall kolla på dem. Jag har tagit Savile Grey Metallic. Hoppas den blir lika fräsch. :)

MVH
Fredde
av vlakers
Nu har den kommit hämtas den 20/1 Bild Savile grey med 19" hjul
Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av SundanceKid
Snygg bil. Men alla r-design ser så löjliga ut med vinterhjulen. Vilka fälgar och storlek blir det på sommarfälgarna

Skickat från min Iphone
av vlakers
Jag har 19" på sommar o 18" på vinter jag tycker det är räcker. Men visst med 21" blir bilen ännu snyggare.

av Goldenbroker
SundanceKid skrev:Snygg bil. Men alla r-design ser så löjliga ut med vinterhjulen. Vilka fälgar och storlek blir det på sommarfälgarna

Skickat från min Iphone
Visst tycker vi alla olika, men jag tycker allt min sitter fint på 20"
Men blir givetvis snyggare när 21" åker på om någon månad.

Bild

Skickat från min android
av TurboJonte
Ni som nu har fått era R-design bilar och även har kört Inscription, hur känns chassit? Hur mycket mer "dynamiskt" känns det i kurvorna?

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
av Goldenbroker
TurboJonte skrev:Ni som nu har fått era R-design bilar och även har kört Inscription, hur känns chassit? Hur mycket mer "dynamiskt" känns det i kurvorna?

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
Jag har 20" vinter däck på nu, och inscription jag kört i somras hade också 20" (inscription modellen var inte i närheten av vad jag önskar i väghållning. Alldeles för mjukt och svajigt)

Jag upplever chassit som en absolut perfekt avvägning mellan komfort och sport. Ligger riktigt bra på vägen, även vid mer inspirerad körning.

Trots få mil(28) bakom ratten och utan att ens ha kört den med sommardäck än, så är det nog det jag är mest nöjd med faktiskt. Chassit imponerar! Och är kanske framförallt så mycket bättre än jag vågat hoppas på!

Chassit kanske får dela 1a plats föresten, B&W ljudet är inte så dumt det heller ;)

Skickat från min android
av bankb
argasnickaren skrev:
liketlever skrev:exakt som jag upplevde bursting blue då,

bara vänta å hoppas att argasnickaren kan lägga upp nå fler bilder på sin bursting blue R-Design så man får nått å jämföra med. har ju fram till 0209 å göra ändringar :D
BildBildBildBild

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Till att börja med, riktigt snygg bil!

Hur upplever du fabrikstoningen? Om det är den du har. Har än så länge valt bort den för att den på V70 var alldeles för ljus. Men känns som att det är mörkare på V90.

• 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 39
Volvo V40, 2014 eller 2016?

Utöver själva bilarna skulle jag ocks&ar[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på väg norrut mot Urshult p&ari[…]