Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Jodå, det fungerar visst i min XC90. Har gjort ett bra tag nu. Det är en 2019, så den har Sensus med flera års marginal. När internetåtkomst fungerar, vilket det gör nästan alltid, så får jag trafikinformation också.
Däremot fungerade det inte i XC70:n häromdagen, trots att den hade tillgång till internet.
att du får färgade linjer som visar flödet i trafiken? Jobbar på ÅF och volvo har fortfarande inte löst detta, har varit strul sedan början av april och fortfarande inte löst.
Jajamen, jag har både färgade linjer och symboler. Körde 194 mil runt midsommar och det fungerade hela tiden, tror jag. Jag har stängt av de gröna linjerna så jag ser bara problemen, om det finns några. Den visade vägarbeten och ändrade flitigt vad som skulle visas runt trafikolyckor, där förhållandet ändrades efterhand som tiden gick och vi närmade oss platsen.
Navigatorn beräknade rutter runt problemen, antingen från början eller så dök det upp ett meddelande om att situationen ändrats och jag fick frågan om jag ville acceptera en ny rutt, vilket är precis vad jag har ställt in bilen till att göra.

Men det har varit en period för ett tag sedan där det inte fungerade för mig heller, i XC90:n. Och i vår XC70 fick jag inga gröna streck för två dagar sedan heller. Den är från 2016 och har RTTI.
Skumpump till punktering

Hej på er. Undrar om en sån där p[…]

Regn på keramiskt sprayeax

Även om effekten som spraylackskydd ger ä[…]

Blöddrande Motor

Hejsan! Körde nyligen min husvagn för l[…]

Svarar mig själv efter lite googlande…[…]