Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag la till den här optionen på min nya bil, (lev slutet nov -24). Jag har provat att spola rent när det har varit snöslask. Resultatet är bra, inte helt perfekt men tusan så mycket bättre än utan.
Det är inte förrän för en vecka sedan som jag vara ute i slaskväder med min bil. Efter 50 mil på landsvägen var frontkameran helt oanvändbar men den där bak nästan som vanligt. Under förutsättning att spolningen användes då och då, förstås.

Ska komma mig för att ta en bild före och efter spolning vid tillfälle.
Ska ju inte sticka under stol med att det är frestande att få det monterat priset till trots, kameran bak är en riktig slaskmagnet..
Visst, man kanske inte använder kameran så ofta, men när man väl gör det så är det ju bra om man kan se något :-D
Användarvisningsbild
av sewen
apersson850 skrev:Det är inte förrän för en vecka sedan som jag vara ute i slaskväder med min bil. Efter 50 mil på landsvägen var frontkameran helt oanvändbar men den där bak nästan som vanligt. Under förutsättning att spolningen användes då och då, förstås.

Ska komma mig för att ta en bild före och efter spolning vid tillfälle.
Hade ju gärna haft även frontspolning!
Använder kameran varje gång jag ska parkera vilket jag ju gör åtminstone två gånger per tur jag tar med bilen. Visst klarar jag mig utan, hade inte kamera på förra bilen, men den finns ju där och då är det väl bra om den går att använda.
Ja, såhär års skulle man behöva på alla fyra kameror.
Det är väl det som talar lite emot att lägga pengarna på bak, då det är tre kameror till som ser ut som skit ungefär samtidigt som bakkameran ser ut som skit, så måste ändå torka av fram och åt sidor så kan ju lika gärna ta bak också då.
HeavyMetal skrev: mån 20 jan 2025, 22:22 Finns detta tillbehör till alla nya Volvo bilar?
Nej, vad jag har fått fram via Bygg Volvo och tillbehörssidan så finns det enbart till bilar med skylten/kameran på bakluckan.
Det innefattar V60, V90, XC60 och XC90.

Har nu kört ca 30mil, samt 'kört vå[…]

Tusen tack! Här skall läsas :-D

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Hei, hentet ny bil- for meg i går. Vil gjer[…]