Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Lite XC90 Excellence i bussutförande.
Lite kul att bilen pratar och dessutom säger ett av de få ord jag kan på kinesiska! ;-)
av UnleashFusion
"In China, the starting price of the Volvo EM90 is 818,000 yuan (115K USD). Basically, the Volvo EM90 is a rebadged Zeekr 009 MPV with a polished interior and an adjusted exterior. However, the Zeekr's minivan offers 4WD for 400 kW and a starting price of 500,000 yuan (70,400 USD)"

då kommer den i Sverige kosta minst 1.5mkr
av Kingcool
PelleTh skrev: fre 16 aug 2024, 13:33 Har ni sett denna?

Körde bakom en i fjällen i vintras, blev lite chockad då den nyss var släppt och det då bara var sagt att det var till Asien den skulle släppas.
av LJN
Spännande nyhet, är själv mycket intresserad av en "Uppgraderad XC90"
av Mr T
Spännande är ordet. Även om jag är lite orolig för att även XC90 ska få inslag av billiga interiörsmaterial såsom i EX30. (Det känns ju bitvis lite som det där materialet som tyska handfat på autobahn-rastplatserna är gjorda av...)

Såg också att edition-bilarna nu kan byggas igen, 969 900 kr. Det kan ju bero på att Volvo vill tömma lagret på B&W, luftfjädring etc och att det kommer andra prylar på den faceliftade bilen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Mr T skrev:Såg också att edition-bilarna nu kan byggas igen, 969 900 kr.
I så fall tog delarna fort slut, för klickar jag på Bygg din egen får jag reda på att modellen utgått eller är slutsåld.
av Mr T
Väldigt konstigt.

På förstasidan på volvocars.se ligger en svart en banner med texten:
Upptäck XC90 Ultra Dark Edition LÄS MER

Den länken kan jag klicka på och kommer då till en sida om XC90-edition, men om jag där klickar på "Bygg din egen" så kommer ett meddelande om att modellen är slutsåld. Sen listas övriga modeller, men inte XC90!?

Den finns dock om man går andra vägen. Då till ordinarie pris.

Kanske förbereder de något.

EDIT: felstavning
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag provade att gå vidare från startsidan ner till där det står Våra modeller. Tittar man där påstår de sig ha åtta modeller, men ingen av dem är XC90.
Om jag i stället trycker på menyalternativet Våra bilar uppe till vänster och sedan väljer Hybridbilar, då dyker XC90 Recharge upp.

Finns fortfarande bara bleknosade färger som mer ser ut som någon primer än "riktig" färg.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Dragkontakt *Uppdaterad*

Jag var på verkstad i dag och skulle få[…]

Byta spridare

Går ju inte att jämföra glöd[…]

Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

Frihjulet går väldigt trögt Man k[…]