Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen är nu reparerad (3 dagar på verkstad). Lista med 15 delar byttes som tillsammans innebär ny bakre stötfångare inkl. lackering och ny infällbar dragkrok, allt inkl. arbete. Självrisken blev i mitt fall 4,5 tkr (jag hade dock lägre självrisk än normalt som annars ligger på 7,5 tkr, det har man om man har Volvias "Trygghetspaket Plus”, som jag har).
Jag fråga vad kalaset hade kostat om ingen försäkring hade täckt men det kunde killen som lämna ut bilen inte svara på.
Jag gissar själv på minst 20 tkr i detta fall.
Står det är 12 mån. garanti på utfört jobb.
En liten fin sak är de montera på bakre stötfångarens ovansida är ett s.k. stötfångarskydd i rostfritt stål, det satt det inte på min bil tidigare:
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic

Det är en hel del pyssel innan ett skadeärende är slutfört. En hel del tid går åt för att få ordning på allt (snudd på 2 mån från skada till lagat). Skadebesiktning (1 dag) och själva reparationen (3 dagar). Annan bil körde ju på min bil och smet, som var orsaken till skadan.
Skönt ha detta lagat. Det gick ju inte fälla ut dragkroken på normalt sätt tidigare efter påkörningen, den blev skadad så den byttes till ny och den intryckta stötfångaren är nu ny och nylackerad.
Bilagor
V90_Ny_stötfångare_230922.jpg
V90_Ny_stötfångare_230922.jpg (2.97 MiB) Visad 1035 gånger
V90_Ny_dragkrok_230922.jpg
V90_Ny_dragkrok_230922.jpg (3.52 MiB) Visad 1035 gånger
Senast redigerad av 3 bem, redigerad totalt 0 gång.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]