Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cokeisit
Idag fick jag 2.1 installerad OTA. 2.0 uppdaterade de till på verkstaden i samband med hjulskiftet eftersom den aldrig kickade igång av sig själv.

Jag har inte fått något mail i förväg om att det var på gång utan helt plötsligt fanns den för installation.

Allt gick smidigt och det enda jag har sett är en förändrad bensinmätare... men inga nya funktioner för att komma i kapp den funktionalitet som finns i gamla sensus (visst buggfixar finns säkert också). Känns som helt rätt prioriteringar att pilla lite på utseendet... 🥱
Användarvisningsbild
av bem
Man undrar ju lite vad Volvos mjukvaruavdelning pysslar med om dagarna. Man vill ju tro de jobbar för fulla segel. Men resultaten kanske är lite magert. Till deras försvar skall man ju tänka på de har två infotainmentsystem att hålla ordning på: gamla Sensus och nya ”Google”. Snart blir det väl ett tredje om jag förstått det rätt, i kommande nya generation elbilar skall det visst bli nåt nytt (minns inte vad det kallas).
Från och med MY23 skall väl alla Volvo ha Google till att börja med, t.ex. V60 osv. Då kanske Volvo hädanefter lägger lite mer krut på Google infotainment. Sensus är väl kanske så bra den kan bli nu? Och därmed kanske inte behövs så mycket resurser hålla igång det i några år tills mjukvaruuppdateringar upphör för det systemet för det det kommer ske (minns min förra V70 MY14 upphörde mjukvara komma till efter 5-6 år eller nåt sånt).

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]